utrzenej sroub

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Příspěvekod lynx » 23.01.2008-08:28

Navaření je levné, rychlé a prasečina. Opět připomenu - neopravujeme traktor. Jak psal Tridac, na ten šteft navařit matku a vytočit.
Jinak s tou matkou (originál) bych se zeptal, zda se dá sehnat (a zakolik), pokud by to bylo nepřijatelné, tak pak odvrtat. Vrtat ve stojanovce, pokud s tím nemáš zkušenosti, tak bych ti radil to svěřil profíkům (hrábnout si do závitu je celkem běžná chybička), ono taky kdo má doma sadu vytahováků.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Tommy XJ » 23.01.2008-20:33

takze panove hned jak jsem odpoledne prisel domu tak jsem se do toho dal, vysledek neni tak dobry ale preci: vsechny matky mam venku a dva utrzeny stefty uvnitr :D ale dal jsem dohromady plan jak to dostat ven, protoze mi na tom steftu zutalo kus zavitu tak tam navarim matku a zkusim ty stefty vytocit (ale nechci videt tu silu kdyz jsem tedko utrh dva stefty) snad to pude vytocit- jinak dneska mi vyndani 5 sroubu trvalo 125 minut stylem 1. prolil jsem to petrolejem a pak jsem stridal plamen z probanbutanovyho varice a klic na povolovani (nahrat zkusit nahrat zkusit a tak dokola) az to proste po chvyli povolilo, jinak pri povolovani ty srouby skripaly, praskali.. atd no naprosto suchy a prorezly. ted is necham vyvarit novy spoje tlumicu (tlumic/svod) aby to bylo v poradku a nekde musim sehnat ty novy objimky (stahovaci krouzky) zatim nevim kde :D kdyz tak neco doma vymyslim
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod Hynek » 23.01.2008-21:04

až to budeš dávat do kupy tak zkus tu měděnnou pastu. Je fakt dobrá.Jinak až budeš povolovat ty zalomený štefty ,tak je zkus poklepat ono se to někdy povolí.
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod Anonymous » 23.01.2008-21:10

Možná by byl dobrej ten poklepávací utahovák/povolovák. Nevím, jak se to jmenuje. Kdyžtak mi dejte sodu. :x
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 23.01.2008-21:11

Povím Ti, který prasátko to utáhlo, to muselo být na krev.
Jinak ty šrouby prasknou velice snadno, jak jsou vyžíhaný a vypálený tak jsou křehký.

Na povolení zarezlých šroubů i úplně natvrdo na autě na výfuku několik let používám MD Spray. Obsahuje nejen grafit, kterým se to dobře pomaže, ale především molybden, který proniká dovnitř do těla závitu. Když to stříkneš normálně vidíš jak se to vsákne. Na třeba tlumiče párkrát po sobě po chvilkách stříknu, pak to poklepu kladive po stranách a nemám problém pomalu povolit i šrouby zarostlé.
Anonymous
 

Příspěvekod Tommy XJ » 23.01.2008-21:22

diky za typ- ten spray zlusim nekde sehnat, docela se osvedcit petrolej, jinak to bylo utahnuty opravdu hodne, pak jsem taky slysel o nejaky pasce kterou bych chtel pouzit pro utesneni a zpevneni spoje mezi svodem a tlumicem- jakmile budu mit doma fotak nafotima poslu vsechny fotky
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod Hynek » 23.01.2008-21:28

[quote="bolek_xj"]Možná by byl dobrej ten poklepávací utahovák/povolovák. Nevím, jak se to jmenuje. Kdyžtak mi dejte sodu. :x


to je ono

http://nastroje-naradi.hyperinzerce.cz/ ... itomerice/
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod Tommy XJ » 23.01.2008-22:35

s tou medenou pastou to je dobrej napad, ja vzdy pouzivam to ze zavit ponorim do vazeliny pro ochranu a s povolovanim po SOBE utazenejch sroubech jsem nemel problem
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod Hynek » 23.01.2008-22:43

Tomáš Benda píše:s tou medenou pastou to je dobrej napad, ja vzdy pouzivam to ze zavit ponorim do vazeliny pro ochranu a s povolovanim po SOBE utazenejch sroubech jsem nemel problem


To jo ale obyčejná vazelina i grafitka se po čase vypálí a pak to nejde povolit.To u mědi nehrozí.
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod Anonymous » 23.01.2008-23:49

V servisu máme na šrouby do hlavy takovou bílou pastu, ale nevim jak se to jmenuje, zkusim zjistit. Zůstane pružná v závitu a zároveň utěsňuje.
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 24.01.2008-08:50

TB: :lol: petrolej se opravdu osvědčil - utrhl jsi "jenom" dva štefty :lol: . Pokud nepoužiješ odpovídající chemii (např viz Tridac), tak ti ani ta navařená matka nepomůže. Jo a pokud necháš i tebou dotažený štefty bez pohybu delší dobu u svodů vypalovat, tak to taky nepovolíš. U práce na starších mašinách to chce omezit vliv svalových buněk a více zapojit, jak říká jeden slavný Belgičan, malé šedé buňky :lol: :lol: :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Tommy XJ » 24.01.2008-20:16

no mas pravdu- byla to trochu picovina, ted jsem jen zvedavej jak dostanu ty utrzeny kusy ven a pro priste si to budu pamatovat - ale ne kazdej bydli v rpaze e tehle velkejch mestech- u nas tyhle veci proste nejsou, v dregerii jsem sehnal jen petroje, konkord a wd40 tak jsem si proste jeden vybral a ten pouzil
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod David Houda » 24.01.2008-20:26

Poku je máš zalomený až uvnitř tak to je docela velkej problém. :( Jediná metoda, která nepoškodí hlavu je vyjiskřování, ale to dělaj jen ve specializovanejch provozech.
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod Tommy XJ » 24.01.2008-20:37

tam budou k uvazovani celkem tri metody: 1. pres kontramatku 2. pres navarenou matku a 3. to nechat odvrtat, po predchozich skusenostech nakoupim specialni prostredky a par stovek obetuju
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod David Houda » 24.01.2008-20:42

Tomáš Benda píše:tam budou k uvazovani celkem tri metody: 1. pres kontramatku 2. pres navarenou matku a 3. to nechat odvrtat, po predchozich skusenostech nakoupim specialni prostredky a par stovek obetuju



Pokud nejsou zalomený na začátku tak ano, ale pokud už nekoukaj ven tak je to nejlepší metoda.
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod Tommy XJ » 24.01.2008-21:07

jsou zalomeny skoro na konci- takze tam jeste zavit zbyva tak na jednu a pul matky- pokud je ze strany ubrousim tak bych moh dat jednu kontra
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod Hynek » 24.01.2008-21:30

Tomáš Benda píše:jsou zalomeny skoro na konci- takze tam jeste zavit zbyva tak na jednu a pul matky- pokud je ze strany ubrousim tak bych moh dat jednu kontra

Pokud se ti podaří stahnout dvě matky(kontra) tak to pak zkus pomalu sem tam aby se to neutrhlo až u hlavy.Lepší je to brát rázem než tahem.Pokud by to nešlo tak tam zkus tu matku navařit,on se ten závit uvnitř vyhřeje a mohlo by to líp povolit.
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod David Houda » 24.01.2008-21:34

Nebo ještě jeden nápad :idea: něž je budeš povolovat tak je nahřej autogenem. To docela funguje :!:
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod Tommy XJ » 25.01.2008-09:17

no nevim autogenem- aby mi tam z ty masiny po tom este neco zbylo :D
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod Anonymous » 25.01.2008-10:10

No já to tady tak sleduju a všechno se mi zdaj dobrý nápady až na ten poslední-nahřát autogenem. Proč? Možná si to vykládám špatně, ale nebylo by lepší naopak ten šteft zkusit zchladit? Aby se v závitu smrsknul a šel tim pádem líp povolit?
Anonymous
 

Příspěvekod David Houda » 25.01.2008-11:06

Chotis píše:No já to tady tak sleduju a všechno se mi zdaj dobrý nápady až na ten poslední-nahřát autogenem. Proč? Možná si to vykládám špatně, ale nebylo by lepší naopak ten šteft zkusit zchladit? Aby se v závitu smrsknul a šel tim pádem líp povolit?


Věřte tomu že pokavaď se ten závit nahřeje tak to povolí :!: Hynek radí neco podobného.
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod lynx » 25.01.2008-14:02

Tridac: náhodou, vzít to řezákem hezky okolo toho šteftu, tak to vyndáš úplně v pohodě. Potom vezmeš nový šteft, vložíš do té vypálené díry a naženeš tam zpátky tu vyteklou slitinu - tím mimo jiné vytvoříš i dokonalý závit, což je zárukou příštího snadného povolení. Máš zkostnatělé postupy, musíš hledat stále něco nového :lol: :smt033 :smt030 :smt023
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 25.01.2008-14:07

No vidíš, vlastně vytvoříš dokonalou dosedací plochu a nejlepší to bude když podrží svod nasazený, už určitě nebude podfukovat.
To mě nenapadlo.
Hold ty mladý kluci přinášejí novinky. :smt021 :smt038 :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod David Houda » 25.01.2008-15:42

Já myslel nahřát a né roztavit celou hlavu :!: :!: :!:
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod Anonymous » 25.01.2008-16:26

Jenže hliník se snadno vyžíhá i bez roztavení a pak ztrácí pevnost... Já vim, tady se to ale zase moc hrotí, ty si myslel prostě nahřát šteft, třeba zapalovačem nebo kahanem. Oni z toho hned udělaj žíhání válců, ale je fakt, že ten autogen působí dost hrůzostrašně :lol: Stejně pořád ale nechápu smysl toho nahřívání. Opakuju znova, že bych ho spíš zchladil. Jako se chladěj čepy, aby dobře zajely do pístu při montáži...
Anonymous
 

Příspěvekod Tommy XJ » 25.01.2008-18:31

no s tim nahrejvanim je to prvda pac tech zbylejch 6 matek jsem nahrejvat probanbutanovym varicem (teda ne do roztaveni) a slo to docela dobre, na vynadavani stedtu ktery jsem ulomil jsem si sehnal wd40 tak jsem ho tam napral, zejtra privarim matku a pude se na vec
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod Jiri BN » 25.01.2008-18:43

Prostříkni to tím WD-čkem vícekrát, ať se to dostane co nejdál.
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod David Houda » 25.01.2008-19:32

Tomáš Benda píše:no s tim nahrejvanim je to prvda pac tech zbylejch 6 matek jsem nahrejvat probanbutanovym varicem (teda ne do roztaveni) a slo to docela dobre, na vynadavani stedtu ktery jsem ulomil jsem si sehnal wd40 tak jsem ho tam napral, zejtra privarim matku a pude se na vec


Však to řikám nahřát a jde to samo. :smt023
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod Anonymous » 25.01.2008-20:38

Tomáš Benda píše:no s tim nahrejvanim je to prvda pac tech zbylejch 6 matek jsem nahrejvat probanbutanovym varicem (teda ne do roztaveni) a slo to docela dobre, na vynadavani stedtu ktery jsem ulomil jsem si sehnal wd40 tak jsem ho tam napral, zejtra privarim matku a pude se na vec


Jo, psal jsem to i já, to co psal Jiri BN, prostříkává se to několikrát po sobě, klidně dvacetkrát po sobě, vždy vidíš, jak se krásně ta pěna vsakuje. Ten molybden je bezvadnej na tohle.
Anonymous
 

Příspěvekod Tommy XJ » 25.01.2008-21:49

takze dneska jsem to prostriknul snad 20x na kazdym sroubu vzdy s parminutovym oddechem, nekdy poklepap kladivkem, jindy jen smutne mrknul ockem, pres noc to necham odlezel a zejtra rano na to vlitnu se svareckou a to by bylo aby to nepovolilo, jo jinak jsem ani tento den nelenil a trochu zacal davat masinu dohromahy, filcovym kotouckem lestim svody, promazal jsem bovdeny- porad je co delat :D kdo si hraje nezlobi ... zejo? :D
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník