od Anonymous » 05.03.2007-11:21
Jinak gyroskopický efekt nemá nic společného možností pádu/nepádu, ale se silou, kterou se nechá roztočené kolo "uhnout" z přímého směru = velikost síly, kterou je nutno vyvinout na řídítka, aby motorka zatočila. ( proč by jinak měli závodní speciály extra lehké ráfky?? to ZIL) "Těžké" kolo drží lépe přímý směr, nebo i směr ve kterém se nachází. Pád ovlivňuje odstředivá síla, která působí proti tření gumy o vozovku - čím jedeme rychleji musíme mít větší náklon k vyrovnání, větší náklon = větší riziko podsmeknutí = smyku a možná i pádu. Víte jaké používá přední brzdy Buell - to není pro vyjímečnost, ale pro odlehčení rotujících hmotností v předním kole. Viz také karbonové kotouče a ráfky.
je to zjednodušené tak moc nešťourejte. Gyro působí i proti náklonu, ale to je na seminárku z fyziky.