Stránka 1 z 2

OPRAVA PNEU "KNOTY"

PříspěvekNapsal: 14.05.2006-09:51
od OTIS
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Kde je možné koupit knoty nalezente v odkazech clanek.php?post=722
Prezentovaná sada stojí 45 Kč

PříspěvekNapsal: 21.02.2007-14:13
od Anonymous
Jelikož jsem tuto "operaci" již také podstoupil ( naštěstí v pneuservisu), tak sem přidám něco málo moudra.
Pokud tlak neuniká je vážně dobré dojet alespoň k benzince s kompresorem.
Pokud je pneu i po defektu nahuštěná a cizí těleso vyjmuto, lze díru slušně ucpat prstem, takže pokud si vše připravím předem knot do jehly, lepidlo na knot, atp, unik tlaku během čištění průpichu a zavádění knotu je minimální.
jinak doporučuji občas pneu kontrolovat, já jsem si ten hřebík docela "sjel".
No nic uspíšil výmenu ojeté pneu za novou.

PříspěvekNapsal: 22.02.2007-09:43
od lynx
Má někdo zkušenost, jak dlouho vydrží ten knot, jak snáší sjíždění pneu a pod.? Mě to připadá jako částečné provizorium. Jednou jsem si nechal podobně opravit pneu - u plechovky a v servisu - a měl jsem s tím problémy. Po čase docházelo k nepatrnému úniku tlaku, jednou za dva, tři měsíce jsem musel dofukovat. Od té doby musí galuska dolů a použít podlepený gumový trn s vnitřním kloboučkem.

PříspěvekNapsal: 22.02.2007-10:43
od OTIS
Někdo tvrdí, že to vydrželo celou životnost pneu. Já bych to bral jako nouzovku.

PříspěvekNapsal: 22.02.2007-18:54
od Peta
lynx píše:Má někdo zkušenost, jak dlouho vydrží ten knot...

já sem jezdil s knotem až do výměny sjeté pneu.Neměl sem žádný únik tlaku oproti normálu ani zhoršené jízdní vlastnosti.Knot po celou dobu sjížděl stejnoměrně s pneu. Ten knot mi dělali v pneuservisu.

PříspěvekNapsal: 23.02.2007-08:22
od Anonymous
Mě v pneuservisu také ujišťovali že knot vydrží celou zbylou životnost pneu. Jenže mě zbývá ... na středu nic.

PříspěvekNapsal: 05.03.2007-11:45
od Anonymous
Tak ještě jednou, pneu je vyměněná, za novou, takže k životnosti nic moc nemohu říci - měsíc v poho a nic neušlo. ( do výměny). po sundání pneu, nešel knot vytrhnout ani na druhou stranu ( dovnitř ). Jinak k pevnosti gumy, staré pneu sjeté na 0,5 mm se dalo promáčknout až k ráfku a nové pneu se neprohne ani o 1 mm. ( obě vyfouknuté ).

PříspěvekNapsal: 05.03.2007-14:14
od Jiri BN
Co používáte za knoty a lepidlo (ty od Maxeuro http://www.maxeuro.cz/cz/catalog/produc ... 841229894/ )?

PříspěvekNapsal: 05.03.2007-14:51
od OTIS
Ano, ty jsou asi nejlevnější. Já je koupil v obchodě za 45kč.

PříspěvekNapsal: 05.03.2007-18:28
od Jiri BN
Letos si nějakou opravnou sadu chci pořídit, tak mám pár otázek:
Kvakita těchto levných knotů je srovnatelná s jinými (dražšími) sadami? Není lepší koupit si tuto sadu kvůli nástrojům a dokoupit jiné knoty?
Jakým lepidlem se dá nahradit to originální?
Dík.

PříspěvekNapsal: 05.03.2007-18:42
od OTIS
Pokud bys chtěl něco profi, tak např. toto: _jine/ruzne/OTIS_Vsealkit-oprava%20pneu.jpg

bys mohl koupit v Praze http://www.peisarpneu.cz/

asi 2 roky starý mail:
Dobrý den, na Váš dotaz sděluji:
Sada V seal KIT za 385,-Kč + 19%DPH obsahuje 5 opravných knotů, 2 tuby lepidla + nářadí, což je oboustranný protahovák knotů (z jedné strany špička na pročištění průpichu bezdušové pneumatiky , samozřejmě i motocyklové, a z druhé strany jehla na protažení knotu.) Toto nářadí lze složit z téčka (pracovní poloha ) do přepravní pozice velikosti šroubováku. Sada slouží k opravě průpichu např. hřebíkem v běhounu pneumatiky (ne k opravám z boku). Hřebík vyjmete, díru začistíte jehlou, namažete lepidlem pokud možno i dovnitř otvoru, knot zbavíte obalu, provléknete do jehly, namažete také lepidlem a vtlačíte silou do otvoru po hřebíku až na doraz. Pak nářadí vytáhnete (jehla je na konci otevřená) a knot zůstane v pneumatice a ven vykukují pouze jeho 2 volné konce. Ty uříznete a můžete dohustit a pokračovat v jízdě.
Nejlépe se pracuje s plnou pneu,vzduch sice syčí okolo nacpávaného knotu, ale guma alespoň neuhýbá před vtlačovaným knotem. Automobily je proto dobré opravovat třeba u kompresoru u benzínové pumpy, nebo ssebou motoristé vozí malý kompresor na 12V. Na motocykly také dodáváme hustící bombičky na jedno použití, cena je 86,- + DPH za kus a k tomu adaptér na ventilek (ten je na vícenásobné použití) za 46,-Kč +DPH.Velikost bombičky je asi jako bombička do syfonových láhví, adaptér jako delší čepička na ventilek.
Dále máme na skladě spreje na opravu (nouzovou ) a současné nahuštění pneu (ceny 115,- nebo 189,- +DPH). Dražší typ má hadičku na ventilek, levnější se nasazuje přímo.
Jsou zde i montážní páky na motocyklové pneu, čepičky s logem různých motocyklů, malé sady na opravu duší, chromové bezdušové ventilky atd.
Děkuji za zájem.
Jiří Peisar

PříspěvekNapsal: 05.03.2007-21:09
od Jiri BN
Máte někdo zkušenosti s touto sadou od Louise: http://www.louis.de/_20bdb4ecd765f05d06 ... r=10032076

PříspěvekNapsal: 06.03.2007-07:54
od OTIS
To máš to stejné, akorát víc knotů + bombičky.

PříspěvekNapsal: 07.03.2007-07:57
od Anonymous
Ono je treba si dávať pozor na tieto "Repair sety", nakoľko na stránkach Louis píšu (odkaz od Jiri BN), že táto sada slúži len ako náhražka profesionálnej opravy pneu, že s takto opravenou pneu je treba ísť velmi opatrne a rovno do najbližšieho pneuservisu.

PříspěvekNapsal: 07.03.2007-13:09
od Jiri BN
Dobko : Ono je treba si dávať pozor na tieto "Repair sety", nakoľko na stránkach Louis píšu (odkaz od Jiri BN), že táto sada slúži len ako náhražka profesionálnej opravy pneu, že s takto opravenou pneu je treba ísť velmi opatrne a rovno do najbližšieho pneuservisu.

Proto mě zajímá co používají za sady ti co tu pneu dojezdili s tím knotem, jako třeba Peta:
já sem jezdil s knotem až do výměny sjeté pneu.Neměl sem žádný únik tlaku oproti normálu ani zhoršené jízdní vlastnosti.Knot po celou dobu sjížděl stejnoměrně s pneu. Ten knot mi dělali v pneuservisu.

PříspěvekNapsal: 13.03.2007-13:46
od Anonymous
Já jednou vytahnul ten knot z auto pneu protoze jsem jeste nevedel na co to je.
Vzapetí jsem to poznal :D .
Jelikoz jsem doma nemel specialni nastroje ale jen sroubovak napchal jsem to tam bez lepidla zpatky a svete div se .... neuchazeloto . Najel jsem na ty gume pak jeste nejakou tu stovku km a kdyz jsem ji prorazil tak sla z domu.
Kazdopadne bych to doporučil jako nouzovou opravu. preci jenom klobouček zespodu je jistejší

PříspěvekNapsal: 13.12.2007-15:53
od TOMMZ

PříspěvekNapsal: 23.12.2008-22:17
od Anonymous
a co vyvážení?

PříspěvekNapsal: 23.12.2008-22:21
od Anonymous
Je to na dojetí, kámo.
Po příjezdu k prvnímu rozumnému pneuservisu to chce pořádně zalepit.

PříspěvekNapsal: 23.12.2008-23:31
od Anonymous
možná spíš i přezout... prdlý kolo/záplata u auta je blbý u motorky to je průser.
ale pneuservisů s gamama na moto zrovna moc není. Obvzlášť se starýma rozměrama na XJ

PříspěvekNapsal: 24.12.2008-10:37
od Anonymous
Každá oprava knotem je na dojetí a to platí i pro auta.
Že praxe je jiná a knoty mají dobrou životnost je jiná věc.
Ale na motorce je případná opakující se závada daleko nebezpečnější, protože jak knot vyskočí, uteče vzduch vyvrtanou dírou mnohem rychleji.
Proto se pořádná oprava dělá podlepením podlepovací záplatou s čůrem.

PříspěvekNapsal: 28.01.2009-19:11
od David Houda
Vozíte někdo třeba něco podobného http://www.moto-army.cz/eshop-sprej-na- ... orky-19-59 :?: :?:
Pokud máte někdo zkušenost prosím napište. Díky.

PříspěvekNapsal: 28.01.2009-19:24
od Anonymous
Je to na hovno a mám to od zkušeného bikera. XJelen to zkoušel a opakovaně mizerný výsledek.
Já vozím knoty - http://www.louis.de/_10544d5d6ce56da9e7 ... &anzeige=0

PříspěvekNapsal: 28.01.2009-19:52
od MatějXJ
jsem měl něco podobného, tak jsem to tam v dobré víře fouknul a při výměně pneu jsem myslel, že mě servisák zabije. Všechno bylo zasr..ý, včetně gumaře :(

PříspěvekNapsal: 29.01.2009-00:23
od Anonymous
Vozim sadu na opravu komplet
http://jsmoto.expertshop.cz/Opravna-sada-na-KIT
a nafouknutí obstarají bombičky dostatečně, čistá práce
http://www.ebikeshop.cz/zbozi/1038-nahr ... b-airtanks

PříspěvekNapsal: 30.01.2009-00:10
od xy
...sprej je jen taková nouzovka, předloni jsem po jeho aplikaci (po předchozím neúspěšném zalepení knotem) přejel 250 km ve dvou - ovšem naštěstí po dálnici a stylem 'od pumpy k pumpě'...
...blatník, kufr i značka jsou tím gumovým sajrajtem zakydaný ještě teď, ten aušus od Heidenau byl prý neopravitelný, posledních tisíc km jsem dojel s duší ...
...ale pro jistotu vozím sprej znovu... :wink:

PříspěvekNapsal: 30.01.2009-18:33
od OTIS
Tridac píše:a nafouknutí obstarají bombičky dostatečně

A máš s tím praktickou zkušenost (kolik bombiček na jakou gumu)?
Já vozím pod sedlem 4 kousky.

Co se týká toho spreje, tak v nouzi lepší jak nic!!! Jsou "mazáci" co nevozí vůbec nic, ani to nejzákladnější nářadí. Ale to obvykle jen do doby, než se dostanou někde daleko od domova do průsreu...

PříspěvekNapsal: 30.01.2009-20:48
od Anonymous
Praktické zkušenosti vcelku dost. Započaly se dělat 8ml obsah a ty byly nebo jsou na jízdní kola. Koupil jsem k tomu ventil a je to pohoda, vyměníš kolo, otočíš kolečkem a je nafouknuto. S těmi 8 jsem absolvoval i defekt na autě, použil jsem čtyři a měl jsem v pneu 0,7 na dojetí k benzince. Tyhle nové mají dvojnásobnou kapacitu, věřím, že na motorku stačí 1-2 na dojetí. Vozím knoty sadu, tyhle čtyři bombičky a samozřejmě i ten sprej když jedu daleko.
Takže ano, osobní zkušenost je velmi dobrá. Ventilek se našroubuje stejně jako šlahounek od pumpičky na ventilek a otočíš kohoutek a v pohodě nafoukneš.
Také jsem v Tescu i Hypernově pokukoval po kompresoru, nafouká 7 atmosfér, stojí 529 korun a je asi 15x10 centimetrů velký samozřejmě na 12V. Tam by zase mne zajímala něčí zkušenost. Na delší cesty není problém vozit, je malinkej. Má ho někdo vyzkoušenej? Dá se s tím foukat vše, gumy, matrace, čluny.

PříspěvekNapsal: 30.01.2009-21:07
od OTIS
Tam jak uvádíš je ten ventil dost drahý. Na těch různých marketových akcích se dá narazit třeba na takovou sadu kolem 200 Kč: viewtopic.php?p=7274#7274

PříspěvekNapsal: 30.01.2009-21:14
od Anonymous
No jedna pravda je, že jsem to dal jen jako odkaz na bombičky, ale druhá pravda je, že ta cena přes třista se mi zdála taky vysoká, když na to klikneš, tak je to komplet celá sada včetně dvou velký bombiček a ventilu. Já mám jiný ventil, tuším za 120 a 180 pět kusů bombiček 8ml, takže když to spočítáš, ono to vyjde skoro stejně. Tyhle mají 16 a k tomu ventil a je to přez třista není vysoká cena.
http://www.ebikeshop.cz/scripts/podrobn ... mod=souvis