bzzzz píše:Zdar všichni,
před třemi týdny jsem si splnil dlouholetý sen a koupil si motku. Má volba padla (doufám že správně) na XJ600N. Rád bych se tady čas od času na něco zeptal. Možná jsou to základní věci, ale je to moje první motorka, tak odpusťte nezkušenému.

Mám vpředu i vzadu Dunlop Arrowmax, ale přední je 110/70 místo 110/80. Může to nějak ovlivnit jízdu? Když kolem stovky pustím řídítka, tak se rozvibrují. A na kolik se ty gumy foukají?
Tak:
1. Blahopřeji k motce "XJ" JE TO SPRÁVNÁ VOLBA (minimálně pro začátek)
2. Ptát se můžeš. Právě proto je zřízeno celé toto fórum o XJčkách
3. Každý jednou začínal a zkušenosti přišli časem.
4. Jasně každá změna gum ovlivní jízdní vlasnosti a to už jak k horšímu nebo lepšímu. Tvůj problém ovšem může být zapříčiněn řadou věcí.
Např. jiným než předepsaným rozměrem gumy, opotřebením gumy a to jak přední tak zadní !!!, špatným tlakem v pneumatikách, volným (už opotřebeným) řízením (ložiska v krku řízení), špatnou funkcí tlumičů a zase předních nebo zadního, opotřebená ložiska kol.
Je to prostě laborování a zkoušení čím to vlasně je. Záleží kolik má motorka najeto km. POZOR REÁLNĚ né to co uvedl prodávající nebo je na tachometru !!! U nás všechny motorky totiž "couvají" a reálný počet km nemusí ještě souhlasit s tím co je na tachometru. Proto můžou být některé části už opotřebené a bude nutno je vyměnit.

5. Jelikož vlasním XJ900 a to ještě 20let staré neporadím ti s tlakem v pneu. Mělo by to být napsané v manuálu. Ale až přiletí další členové tohoto fóra (PO-ÚT jsou na okruhu v Brně na YAMAHA DAY) tak ti jistě poradí (mají 6stistovky XJčka).
Hodně šťastných km bez nehod...
