Stránka 1 z 1
Označení ventilku na pneu?

Napsal:
03.05.2008-07:15
od Jiri BN
Jak je označeno místo ventilku na pneu? Viděl jsem žluté puntíky z boku pneu, ale ty tam nemám.

Napsal:
04.05.2008-20:48
od Drobeček
Můžou být i červené puntíky, ale určitě tam mají být.

Napsal:
04.05.2008-22:03
od Jiri BN
Nic na boku není.


Napsal:
05.05.2008-05:33
od OTIS
Já ty puntíky naposledy viděl na pneu pro Jawu 350. Na žádné bezdušovce co sem měnil nebyly.

Napsal:
05.05.2008-07:23
od Drobeček
No používám pneu Metzeler a tam jsou VŽDY puntíky k označení polohy k ventilku.


Napsal:
05.05.2008-08:03
od lynx
Označení je vždy u sportovnějších a kvalitnějších gum. Snižuje se tím množství závaží na vyvážení a tím i množství rotující hmoty. To je velmi důležité na okruhu na cestovní mašině se na to zas tak nehraje (samozřejmě je pitomost lepit kilo olova jenom proto, že si nepootočím galusku

)

Napsal:
05.05.2008-15:15
od Radimathor
Pokud je to kvalitní pneu a ne buhví co z nějakýho skladu tak tam má být barevná tečka zcela určitě, mám Metzeler Lasertec za rozumný prachy a byly tam označený.

Napsal:
05.05.2008-15:36
od zbynek
Takže můžu s úspěchem tvrdit, že jsem (nejen na radu místních) vybral dobře?

Puntík na Dunlop Arrowmax:

Je sice blbě vidět, ale v servise ho našli napoprvé


Napsal:
06.05.2008-10:21
od Jiri BN
Myslím, že Continental Sport Attack je kvalitní, sportovní guma

, ale přesto tam puntík není.
Jen toto(natištená žlutá "95"):


Napsal:
15.05.2008-10:45
od MartinXJ
Tak jsem prezul gumy. Zluta kolecka mi dal spatne. Je mozne ze mam na predni i zadni nalepeno dorhomady 20x 5g? V predu 10x v zadu 10x? Tvrdil ze u starsich rafku je to jedno kam je tecka. Mam mu to vratit ze ji chci otocit? Diky

Napsal:
15.05.2008-11:44
od Anonymous
Já teda nevím ale myslím si, že se to stejně vyvažuje. Díra na ventilek vlastně tak trochu nahrazuje ventilek, ráfek určitě také není úplně přesný, kotouče jakbysmet. Dokonce si myslím, že po několika km by se ta guma měla převážit, jelikož se na 100% nesjíždí stejnoměrně.
Kdysi jsem četl knihu od Nikiho Laudy - můj život s Ferrari (nebo tak nějak) a on taam psal, že brzdil před zatáčkou a na zlomek vteřiny se mu zablokovali kola že to bylo špatně protože pak začalo auto vibrovat jelikož se na pneu vytvořili miniaturní plošky.

Napsal:
15.05.2008-12:03
od lynx
MartinXJ : Už jenom za ten názor, že u starších mašin je jedno, jak to nasadí, mu ty kola otluč o palici. Pokud nemáš rafky bouchlý (u obou bych si dovolil pochybovat), po správném nasazení se množství olova velice sníží.

Napsal:
15.05.2008-13:29
od Anonymous
lynx píše:MartinXJ : Už jenom za ten názor, že u starších mašin je jedno, jak to nasadí, mu ty kola otluč o palici. Pokud nemáš rafky bouchlý (u obou bych si dovolil pochybovat), po správném nasazení se množství olova velice sníží.
Už jsem to kdysi řešil s bratránkem, který je vyhlášený odborník v pneuservisu a fakt bych neřešil jestli je to na puntíku nebo ne. Kde je např. jistota, že ve fabrice se trefili na správné místo? Myslím, že nejdůležitější je správné dynamické vyvážení, který v pneuservisu musí udělat opravdu pořádně a na pořádné vyvažovačce a ne na nějaké vyčlochtané jebce.

Napsal:
15.05.2008-15:14
od Anonymous
Žlutá tečka na pneu označuje nejlehčí místo pneumatiky a má být nastaven tento bod u ventilku. Pokud se nastaví kamkoliv jinam, nic se neděje, ale musí se dost podstatně dovažovat. Dobrý gumař nastaví tečku k ventilku.

Napsal:
15.05.2008-15:26
od lynx
Kote: takhle omluvíš všechno, ale samozřejmě můžeš mít pravdu, záleží na konkretní pneu a ráfku. V naprosté většině, ale platí, že při správném nasazení použiješ mnohem méně olova na vyvážení. Což znamená finanční úsporu i odlehčení kol - proč tolerovat lemplovství a zlodějinu. A s tou vyvažovačkou to naopak není tak horký. Běžně se používá vyvážení pouze na ose (jednoduchý držák s třemi ložisky na každé straně na uložení osy). Kolo na mašinu (na rozdíl od auta) vyvažuješ pouze z jedné strany ráfku a tak na přesné vyvážení stačí otočení rukou. Na okruhách značkový profíci nepoužívají nic jiného - je to přesné, rychlé a levné


Napsal:
15.05.2008-20:00
od karlos
lynx píše:... Kolo na mašinu (na rozdíl od auta) vyvažuješ pouze z jedné strany ráfku
Upss, já mám závaží z obou stran, znamená to, že je to špatně nebo že je to odfláknuté??

Napsal:
15.05.2008-20:58
od Anonymous
Taky mám závaží z obou stran. Ale to letci mívají. Co na to letecké eso, Xjirka?

Napsal:
16.05.2008-05:36
od Anonymous
lynx píše:Kote: takhle omluvíš všechno, ale samozřejmě můžeš mít pravdu, záleží na konkretní pneu a ráfku. V naprosté většině, ale platí, že při správném nasazení použiješ mnohem méně olova na vyvážení. Což znamená finanční úsporu i odlehčení kol - proč tolerovat lemplovství a zlodějinu. A s tou vyvažovačkou to naopak není tak horký. Běžně se používá vyvážení pouze na ose (jednoduchý držák s třemi ložisky na každé straně na uložení osy). Kolo na mašinu (na rozdíl od auta) vyvažuješ pouze z jedné strany ráfku a tak na přesné vyvážení stačí otočení rukou. Na okruhách značkový profíci nepoužívají nic jiného - je to přesné, rychlé a levné

V žádném případě nechci nic omlouvat. Jen jsem napsal názor, kterému po bratránkově debatě věřím. Určitě by stálo za to, kdyby to bylo nějak technicky možné zkusit vyvážit jen pneu. Jezdím za ním přezouvat 70 km a zvláště motorku, protože jsem si jistýá, že to neodflákně, neporejpe ráfky atd.
S tím vyvažováním si nejsem jistý zda je statické vyvážení to pravé a co je rychlé levné nemusí být nutně přesné. Jo a jsou puntíky i na autopneu? Jinak je to ale každého věc čemu věří a s čím má zkušenosti.

Napsal:
16.05.2008-06:59
od Anonymous
Na kvalitních auto pneu jsou značky dvě, zelená (nebo žlutá) a červená. Zelená je k ventilku a červená označuje čelní stranu disku. Jinak používám na moto pouze Metzeler a tam je vždy značka k ventilku a vždy je značen směr otáčení.

Napsal:
16.05.2008-08:37
od lynx
Závaží z obou stran není špatně, jen zbytečné. většina pneuservisů umí vyvážit kola aut, ale s moto se trochu perou. Neznamená to, že to vyváží špatně, ale zbytečně to komplikují (což je jejich problém

). prostě pokud nemáte někoho, komu skutečně důvěřujete (jako Kotě) je dobré stát nad ním a kontrolovat co dělá - směr otáčení a ten bod. Při vlastním vyvážení už většinou nic nezvoraj
Ještě perlička k tomu bodu u ventilku. Biaggi tvrdí, že pozná i menší protočení pneumatiky a tím i tu drobnou změnu vyvážení kol (stane se to při agresivní jízdě, zvláště brzdění). To jeho prohlášení má ale háček - jednak je to namachrovanej mluvka a taky v poslední dobu jezdí jak ponocnej, tak nechápu, kdy by to gumu protočil


Napsal:
16.05.2008-08:49
od sjirka
bolek_xj píše:Taky mám závaží z obou stran. Ale to letci mívají. Co na to letecké eso, Xjirka?
Já ti dám letecké eso... myslím, že si budeme muset vážně promluvit
Mrknu na to...

Napsal:
16.05.2008-11:35
od Anonymous
lynx píše:Závaží z obou stran není špatně, jen zbytečné. většina pneuservisů umí vyvážit kola aut, ale s moto se trochu perou.

Není problém v tom, že se s tím perou. Je to stejné jako u aut, problém je v tom, že na tu vyvažovačku musí mít jiné středy (vymezovací vložky a podložky pod disky), které se standartně s vyvažovačkama neprodávají a ty stojí peníze!!

Napsal:
16.05.2008-11:38
od Anonymous
Tridac píše:Jinak používám na moto pouze Metzeler a tam je vždy značka k ventilku a vždy je značen směr otáčení.
No a vidíš, že i pneumatiky člověku musí sedět. Já jsem Metzeleru zkoušel dvakrát (teď ji budu měnit) a vím, že Metzeleru už nechci. Byl jsem max spokojený s DUNLOP D205 ty už nedělají tak lovím v jiných vodách.

Napsal:
16.05.2008-12:40
od Anonymous
Kote píše:No a vidíš, že i pneumatiky člověku musí sedět. Já jsem Metzeleru zkoušel dvakrát (teď ji budu měnit) a vím, že Metzeleru už nechci. Byl jsem max spokojený s DUNLOP D205 ty už nedělají tak lovím v jiných vodách.
Souhlas, taky je to otázka motorky a váhy. Mám 9 a ty Metzelery mi sedí jak ušitý. Jinak od Dunlopu jsem pošilhával po 220, vypadají velmi zajímavě, ale nemám zkušenost.

Napsal:
16.05.2008-17:59
od MartinXJ
Tak pneu na ráfku otočit převážil a ubylo na každé pneu 10g a navíc použil těžší závaží aby jich tam nebylo 20cm.

Napsal:
16.05.2008-19:51
od Anonymous
Tridac píše:Kote píše:No a vidíš, že i pneumatiky člověku musí sedět. Já jsem Metzeleru zkoušel dvakrát (teď ji budu měnit) a vím, že Metzeleru už nechci. Byl jsem max spokojený s DUNLOP D205 ty už nedělají tak lovím v jiných vodách.
Souhlas, taky je to otázka motorky a váhy. Mám 9 a ty Metzelery mi sedí jak ušitý. Jinak od Dunlopu jsem pošilhával po 220, vypadají velmi zajímavě, ale nemám zkušenost.
Moje zkušenost: D220 - malý kilometrový výkon. Nyní jsem objednal Michelin Pilot Road 2, tak jsem zvědav.