Reversní řazení
Napsal: 18.05.2010-15:06
Může mi někdo vysvětlit, z jakého důvodu je u běžných silničních motorek řazení stupňů 1 dolů a 2,3,4,5,6 nahoru a u závodních motorek a také u JAWY (starší typy) 1 nahoru a další rychlosti se šlapou dolů.
Mám XJ6 z roku 2009 a dříve jsem měl Jawu Bizona 350.
Když jsem ve stresu (např. komplikované předjíždění) tak se mi stává (zatím 2 krát), že neúmyslně zařadím nižší rychlost, tím chci říci, že mi připadá logičtější řadit rychlosti dolů, protože při zrychlování má člověk tendenci se spíše do stupaček opírat (a tím i špičkou řadit vyšší rychlost dolů).
K tomu patří dotaz technický, poradí mi někdo, jak změnit řazení u mého typu XJ6 na reversní (opačné) ???
Je to vůbec proveditelné ??? Vím, že výkonější typy mají na to sety, ale pro XJ jsem nic nenašel.
Mám XJ6 z roku 2009 a dříve jsem měl Jawu Bizona 350.
Když jsem ve stresu (např. komplikované předjíždění) tak se mi stává (zatím 2 krát), že neúmyslně zařadím nižší rychlost, tím chci říci, že mi připadá logičtější řadit rychlosti dolů, protože při zrychlování má člověk tendenci se spíše do stupaček opírat (a tím i špičkou řadit vyšší rychlost dolů).
K tomu patří dotaz technický, poradí mi někdo, jak změnit řazení u mého typu XJ6 na reversní (opačné) ???
Je to vůbec proveditelné ??? Vím, že výkonější typy mají na to sety, ale pro XJ jsem nic nenašel.