Čistící prostředky a kosmetika

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Čistící prostředky a kosmetika

Příspěvekod Anonymous » 02.08.2005-06:49

Zdravím všechny,
o čištění motoru diskuze proběhla. Chystám se dnes k celkové očistě motky, její zkrášlení, ochranné denní a noční krémy :?: atd.....
Vzhledem k roztříštěnosti různých info jsem založil nové téma.
Zajímá mě s ohledem na plánovanou návštěvu drogerie
A) Čím očistit kola
B) Čím vyčistit a vyleštit svody
C) Čím vyleštit laufy
při všech těchto úkonech se nechci předřít a mělo by to vydržet na věčné časy :smt033
Anonymous
 

Příspěvekod Ales » 02.08.2005-07:01

Rozhodl jsem se odpovědět na vlastní příspěvek, který jsem založil jako anonym - zapoměl jsem se při přihlásit - za svou prostotu se ne nestydím :D
Ales
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 176
Registrován: 01.07.2005-21:07
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod TOMMZ » 02.08.2005-07:15

Kola čistím benzinem....krásně sundá veškerý bordel od řetězu :wink:
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod OTIS » 02.08.2005-07:19

A) Petrolej- zejména mastné zadní kolo - asi 30kč

B) 20 Kč
Obrázek
Pokud by to byla hrubší špína tak první silichromem nebo taky petrolejem.

C) viz B)

B,C nemusí se leštit, stačí tím očistit a "povlak" pak utřít suchým hadrem.
Všechny splňují tvou poslední podmínku. 8)
Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Drifting

Příspěvekod Ales » 03.08.2005-18:12

Tak jsem dal na OTISOVY a TOMMSOVY rady a mašinu krásně vyčistil,
promazal řetěz a byl spokojen :) . Den poté - dnes jsem k polednu vyjel vyřizovat své pojíždky a kolem 14.00 se dostavila parádní bouřka s přívalovým deštěm (vydatný déšt je v Ostravě doposud) a krásně jsem zmoknul - výfuky, svody a celá motka flekatá, nově umytý a namazaný řetěz je zcela odmaštěn. :cry: Nicméně mám nový zážitek - drifting obou kol (bývá tak označován kontrolovaný smyk obou kol - což v mém případě tak 100% :smt013 nebylo). Na výjezdu z dvouproudovky cca 60-70 km jsem najel na něco :smt017 (cesta byla dokonale spláchlá množstvím vody) a začaly mi klouzat obě kola - zadní velmi mírně začalo předbíhat přední a po několika metrech se to chytlo a O.K. - Rossi by mě záviděl. :P
Ales
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 176
Registrován: 01.07.2005-21:07
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod OTIS » 03.08.2005-18:58

:smt017 S tím řetězem se mě to nějak nezdá, tos ho musel asi špatně namazat :smt017
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod TOMMZ » 03.08.2005-21:24

Motul z řetězu za vydatné bouřky sleze docela snadno, chce to jen tak 100km v dešti a je to :wink:
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod OTIS » 04.08.2005-06:30

To ano, ale Ales takový připad neuvádí. :roll:
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Ales » 04.08.2005-06:33

Měl jsem namazáno Valvoline WHITE SYN. CHAINLUBE 400 ml á 189 Kč - vytváří bílý povlak - na válečcích po 30 km v dešti (z toho 20 km silná bouřka - místy potoky na cestě, kanály neodváděly vodu) nezbyla ani bílá stopička. Pouze z boku na destičkách, kde je to však k ničemu.
Ales
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 176
Registrován: 01.07.2005-21:07
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod OTIS » 12.06.2006-17:48

Nějak zdražili petorlej! Plechovka 0.7l stála 30Kč a teď 46Kč :?
Začnu používat naftu.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 14.06.2006-09:13

Ahoj
pokud jde o přípravek na leštění, tak mě se skvěle osvědčila vata kterou jsem si koupil u Louise ve Wienu a jmenuje se Nevr-dull. a stála 5.12eur=cca 160,-kč na hliník, na chrom - super
Utrhneš kousek vaty (malinký) natřeš plochy necháš působit - přeleštíš flanel hadříkem. :D
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 15.06.2006-20:08

Pokudmas naprosto neskrable chromi tak jedine solvina. Pokud uz na sobemaji proti slunci pavucinu, tak tekuty pisek na nadobi a silichrom a nakonec to dolestit tempem. Kdyz uz to mas leskli a zmoknes staci uz jen omejt a otrit hadrem a je to zase gut.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 07.08.2006-19:47

Ahoj lidi,
mohl by mi někdo poradit čím leštíte hliník? Na "pinckovi" jsem používal silichrom, ale zdálo se mi že dost škrábe. Používáte tedy něco specielního na Vaše krasavice?
Díky
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 07.08.2006-19:55

Na hliník používám silichorom, stejně tak pořád i na pincka. Škrábance nemám.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod felika » 07.08.2006-20:15

Na hliník je najlepší Neoxyd. Neviem či sa ešte vyrába, ja mám staré zásoby. Silichrom je na hliník dosť hrubý.
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Anonymous » 07.08.2006-20:47

Díky za typy a postřehy, ještě jsem se na nějakejch verteránskejch stránkách dočetl o pastě sonax na hlinik. Tak nevim. Něco vyzkoušim a bude. :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 13.08.2006-14:50

Čau, tak mě napadlo, mám doma zbytečně velkou zásobu pár věcí, k dispozici asi tak 6 čističů brzd ve spreji (500ml), pak tak 2x "transparentní přilnavé mazadlo odolávající vysokým tlakům, dá se na řetěz, ale je řidší, musí se mazat častěji, jinak cokoliv, normálně stojí asi 160 korun(Dinitrol 353 - multi 2020), taky půllitrovka a 2x novapěn - aktivní pěna na všeobecný čištění.
Rád bych směnil, chybí mi nějaká lepší leštěnka, vosk (bez brusných částic), kdyby třeba někdo disponoval zásobama většíma, než sám užije, vše nějak úměrně k ceně. Jen pokus, kdyby náhodou... :wink:
Anonymous
 

Svody

Příspěvekod lynx » 18.12.2006-14:15

Asi jste si na srazu všimli (Otis určitě), že nemám svody úplně nejnaleštěnější :lol: . Tak jsem se do toho dal a předávám ze zkušenosti návod na vyčištění opravdu zašlích svodů.
1. Drátěný (nerezový !!) kartáč do vrtačky
2. Filcový kotouč do vrtačky a hnědá brusná pasta
3. Větší hadrový kotouč do stojanové vrtačky a zelená brusná pasta (+ tak dva litry lidského sádla - dva kryty laufů a svody pět hodin práce)
4. Umytí zbytků pasty - ředidlo (pokud máme zdroj zadara - je ho
potřeba dost) nebo petrolej a následné odmaštění
5. Flanel, čistá bavlna a plavená křída nebo vídeňské vápno na doleštění.
6. Nátěr plechových částí a spojek (ty se samozřejmě neleští) spešl barvou na výfuky.
Body 5 a 6 mě ještě čekaji, zvláště na tu pětku se těším, tam je toho sádla potřeba opravdu hodně.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod OTIS » 19.12.2006-11:55

Zapoměls dodat, že tento postup se dělá 1 za 10 let :lol:
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod lynx » 19.12.2006-13:34

No, nechtěl jsem nikoho odrazovat. Když si vzpomenu, jak mě boleli pazoury, tak 1 za 20 :lol: . To je návod pro bordeláře, co to nechají dojít tak daleko. Já nic, já muzikant, už jsem to tak koupil :(
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

poškrábaný plexi

Příspěvekod RASíček » 17.12.2009-14:39

Po předchozích majitelích jsem zdědil poškrábaný plexi. Neni to žádná trága, aby se musel měnit, ale přece to trochu irituje. Prosím o radu, čím a jak to napravit?

Od kolegů jsem dostal tuto obecnou radu, ale nějak si nejsem jistý:
- brousit pod vodou papírem 800-1200 na největší škrábance
- pod vodou přebrousit papírem 2000
- přeleštit pastou 3M nebo jinou brusnou pastou na autolaky (JAKOU??)
Ď.
RASíček
 
Příspěvky: 9
Images: 7
Registrován: 23.11.2009-15:41
Kraj: Praha
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2003

Re: poškrábaný plexi

Příspěvekod mirekm » 19.12.2009-17:50

RASíček píše:Po předchozích majitelích jsem zdědil poškrábaný plexi. ...
- brousit pod vodou papírem 800-1200 na největší škrábance
- pod vodou přebrousit papírem 2000
- přeleštit pastou 3M nebo jinou brusnou pastou na autolaky (JAKOU??)
Ď.

Šmirglem bych do toho radši nesahal, připravil by sis tím dost práce. Zkus leštící pastu na plexi (zelená,myslím, že jsem ji koupil někde v železářství nebo na výstavě ?), k tomu flanelovej leští kotouč. Bacha na otáčky, tak do 500/min, jinak by jsi to mohl spálit. Pokud je toho málo , tak stačí leštící pasta na displaye a kousek měkkého hadru.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod xy » 20.12.2009-16:07

...na přeleštění plexi by měla stačit i zubní pasta, ačkoliv to zní jak rada od Pata a Mata :wink:
...kam nevidím, tam neletím...
xy
XJ štamgast
 
Příspěvky: 333
Images: 4
Registrován: 13.08.2006-21:23
Bydliště: Ouběnice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: fzs 600
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Pavel » 23.12.2009-19:05

Kdysi dávno jest tomu co jsem se pustil do leštění plexi u helmy tou zubní pastou a výsledek byl lepší než jsem začal :lol: ,ale bacha na ty otáčky :!: :!: :!:
Pavel
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 158
Images: 79
Registrován: 11.07.2005-17:48
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kraj: Vysočina
Typ XJ: bmw 1150 rt
Rok výroby XJ: 2005


Zpět na Vzhled&Úpravy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník