Stránka 1 z 1

Zkur*ený silnice!!!

PříspěvekNapsal: 21.05.2007-20:09
od Anonymous
Zdravim kolegové! Omlouvám se za silná slova v nadpisu, ale fakt už mě to sere :roll: Stala se mi taková věc... Jel jsem se projet, lehce ostřeji, klikaté okresky, nádherná krajina, super počasí - paráda! Jen kdyby ty silnice nebyly jedna velká roleta a samá záplata... :evil: Pak přišla jedna zajímavá pravotočivá zatáčka, přičemž ještě silnice v tom místě stoupala a pak zase klesala, prostě tam byl takovej kopeček :D a hrozila ztráta adheze. Jel sem tedy pomaleji okolo 90-ti, lehounce šolichal plyn a najednou rány do řidítek jako svině, lítaly ze strany na stranu, nedaly se uklidnit, už sem se viděl v jednom z těch stromů, co tam byly... Trvalo to jen chvilinku, okamžitě zastavuju a myslim, že sem píchnul či co, ale nikde nic... Tak sem se sebral a jel se podívat zpět a na silnici byly asi 4 nebo 5 příčnejch vln, jako od kořenů pod asfaltem nebo co. Dost vysoký a ostrý, ne hupy, opravdu vlny. No docela mě překvapilo, jak tohle XJ rozhodilo... Jezdím tamtudy i s J250 a nikdy nic takovýho, jen drnc drnc a jelo se dál... Zbytek cesty sem jel vyklepanej a jak posranej. Po pár km ještě přeběhla černá kočka přes cestu, tak sem si řek, už na to seru, jedu dom :roll: :lol: Ale dvě věci z toho vyplývají, zaprvé viz nadpis :D a zadruhé, je možný, že mám něco s podvozkem? Před tím ani potom nikdy nic neobvyklého, kromě lehkého vlnění-u XJ normální...

PříspěvekNapsal: 21.05.2007-20:21
od karlos
No především mě překvapuje, že to tam znáš a nedal sis na to pozor. Nevím jak dlouho XJ vlastníš, ale popisuješ docela hrůznou cestu a 90 je docela dost.
Já mám XJ 3 měsíce a pořád se učím. V sobotu jsme jeli na vyjížďku a v místě kde to dobře znám (dost prudká zatáčka, z obou stran z kopce a navíc věčně listí a cesta celkově stojí za hovno) nakládali kluka do sanitky. Dnes jsem se dozvěděl, že to je kluk z vesnice nad zatáčkou (OTISi z Klentnice) a před měsícem si koupil novou motorku. Cestu zná velice dobře a přesto si tam rozmlátil držku. Prostě asi neznal motorku.
Tím nechci říct, že je to tvůj případ, promiň jestli jsem se tě nějak dotknul. Je důležité si na motorku zvyknout.

PříspěvekNapsal: 21.05.2007-21:01
od Anonymous
ne, v pohodě, s motorkou mám najeto necelý 1000km, takže si stále zvykám, ale rozhodně bych neřekl, že jezdím nebezpečně... A z XJ mám pocit, že právě ty nerovnosti tak krásně pobírá, neposkakuje...takže tohle mě dost překvapilo. Jako kdyby na chvíli místo tlumičů byly trubky nebo co :lol: Ale je fakt, že zvyknout si na motorku je základ... Mně ale už tak padla do ruky, že si věřim. Tak sem se asi zmýlil :wink:

PříspěvekNapsal: 22.05.2007-03:23
od kubik1
jóóóó kucí kemoš jel na enduru do zatačky celkem vostře,ovšem nevidel do ní a tam se otačel přes plnou čáru blboun s vozejkem. kemoš měl zlomenou klíční kost a odřeniny "jenom" ! ale byl to nejakej mazanek mistniho podnikatele takže vpoho a kemoš to vodsral v plny palbě. je teda pravda že do zatáčky kam nevidim jezdim vždy tak ,abych bezpečně zastavil mam se docela rádc :)

PříspěvekNapsal: 22.05.2007-05:36
od OTIS
Chotis - pokud se podvozek XJ chová hůře, než J250 tak asi něco nebude v pořádku. Už jsi to myslím popisoval nepříjemné vibrace motoru, jestli to nějak spolu nesouvisí...?
Špatný podvozek, to by se jednou nemuselo vyplatit.

PříspěvekNapsal: 22.05.2007-06:33
od Anonymous
Aby to nebyla prasklá kyvka....dost na to trpěly... :cry:

PříspěvekNapsal: 22.05.2007-09:00
od Anonymous
Motorku už sem několikrát prolez a vošahal :lol: a nikde nic... Podvozek je podle mě naprosto v pohodě, kromě toho, že je asi měkčí, než by měl být. Když to srovnám s čím můžu srovnávat, tj starej Fazer 500 třeba... Nikde neni nic prasklýho, nic neteče, neklepe, nemlátí... Vibrace motoru byly nakonec tři věci - povolený výfuk, šroub od padáku opírající se o svody - skoro je prodřel... a pak úplně chyběl šroubek, co drží airbox ke kostře, takže všechno krásně vibrovalo :D Jediná věc, na kterou sem přišel, že je malinká vůle na předku, ale přijde mi, že to neni v krku řízení, jak by asi všichni včetně mě čekali, ale v tlumičích! Ale připadá mi to nějaký divný, to by přece zas gufera netěsnily... No nevim... TeĎ je v servisu na garančce, tak uvidíme potom...
Jo a co se týče J250, neřikám, že se chová líp!!! :lol: Taky na 250 sem tu zatáčku projížděl v 60-ti, tak to nejde srovnávat. Ale XJ do teď nic nerozhodilo, a že sem jel i na mnohem horších roletách, než byla tahle... Kromě toho, že se občas zavlní když jedu 100 do zatáčky připomínající tankodrom - což je myslim pochopitelné - stále jede tam, kam ji pošlu a neodmlouvá, nehledě na povrch asfaltu.

PříspěvekNapsal: 22.05.2007-10:26
od Anonymous
Teď jsem byl na srazu na Konopáči a na vyjížďce mi to 3 zatáčky po sobě ulítlo, taxem jel taky jak s vidlema v zadku :smt102

PříspěvekNapsal: 22.05.2007-19:09
od Anonymous
Zajímavý, mně zadek sedí jak přibitej, ipřesto, že guma je už skoro hladká... :D Tak mě napadá, je vzorek na pneumatice jen pro případ deště, čili na odvod vody, nebo má význam i na suchu? Nejspíš ne, když se podívám na slicky...

PříspěvekNapsal: 22.05.2007-19:11
od Anonymous
ZIL píše:Teď jsem byl na srazu na Konopáči a na vyjížďce mi to 3 zatáčky po sobě ulítlo, taxem jel taky jak s vidlema v zadku :smt102


Ale taky ono záleží na asfaltu taky dost... U nás máme úseky, který i za mokra absolutně nekloužou, a úseky, kde je nejnovější asfalt, dávaj pocítit nestabilitu za sucha, a když na prší, je to led! Čim dál tim víc mi připadá, že už dneska ty silnice neuměj vůbec dělat... :cry:

PříspěvekNapsal: 22.05.2007-19:49
od karlos
Pánové, asfalt je hladký proto, že se dává tzv. ABS vrstva. Nemá to nic společného s ABS u auta. Jsou tam určité látky, které zatahují (udržují) vrch vozovky pohromadě. Vypařují se postupně a za horka to trvá déle. Můžete to pozorovat i za deště, vozovka vypadá jako politá olejem. Ta celá paráda je proto, aby se vrch vozovky dobře zatáhl a vozovka tak déle vydržela.

PříspěvekNapsal: 22.05.2007-20:35
od Anonymous
karlos píše:Pánové, asfalt je hladký proto, že se dává tzv. ABS vrstva. Nemá to nic společného s ABS u auta. Jsou tam určité látky, které zatahují (udržují) vrch vozovky pohromadě. Vypařují se postupně a za horka to trvá déle. Můžete to pozorovat i za deště, vozovka vypadá jako politá olejem. Ta celá paráda je proto, aby se vrch vozovky dobře zatáhl a vozovka tak déle vydržela.


Zajímavý... Tak předevšim je to ale dost nebezpečný... Nikdo podle mě neví, že by na novym asfaltu neměl jezdit naplno, čili je to akorát dost o držku... Dřív tyhle srandy určitě nebyly a stejně byly kvalitní silnice... Já ale mluvim o úsecích, který teda rozhodně nejsou úplně nový... To co jsem měl ny mysli já, je asfalt starý tak rok až dva, nevim přesně... Ale na mokru se změní fakt v led... A obecně, nový silnice stojej za :smt078 Chápu, že to neni sranda, ale když to vydrží krásný nový a rovný tak rok, pak se tam objevujou vlny a prohlubně, asi něco neni vpořádku... Možná za to taky můžou ty debilní kamiony, protože právě na těch hlavnějších silnicích a dálnicích novej asfalt vydrží novej jen chvíli, na podřadnejch okreskách je pěknej i ten starej, akorát je zas často samá záplata... :oops: Hezkejch úseků je čim dál míň :?

PříspěvekNapsal: 23.05.2007-00:01
od kubik1
jojo silnice stojej za prd proto sem rád ze mam pekne mekoucky XJ 8)

PříspěvekNapsal: 23.05.2007-06:36
od Anonymous
to Chotis: Musíš bývať v Južných čechách a s cestami potom nemáš pobém :lol: :lol: :lol:

Ja tu mám jednu oblúbenú trasu, ktorú otestuje Otis a spol, keď pojdu v piatok na zraz. Je to Dačice, Kunžak, J. Hradec. Ca 40 km, ale príjemná a kvalitná cesta.

PříspěvekNapsal: 23.05.2007-07:41
od vilta
Jo jo levnější materiály jsou levnější materiály. Pak ty cesty tak vypadají. Taky záleží na kvalitě provedeného podloží pod vozovkou. Když se to odse...re tak to potom tak vypadá.
Jsou silnice které jsou už delší dobu super a jsou silnice "nové" které jsou po roce na prd. => kvalita provedené práce.