Stránka 1 z 1
TŮROVÁNÍ MOTORU PŘED CHCÍPNUTÍM

Napsal:
11.06.2006-15:53
od OTIS
Někteří před vypnutím tůrujete motory. Nechcu vám nic vnucovat, ale pro zajímavost si přečtěte toto:
http://www.motorkari.cz/index.php?show=00000002903....Pokud před vypnutím motor "protůrujete", do jeho pracovní části se dostane pohonná směs, která není zapálena a to navíc v poměrně velkém množství a na dost dlouhou dobu. Z tohoto důvodu dojed ke "smytí" olejového filmu ze stěn válce a píst (při tomto doběhu) "chodí" ve válci do značné míry "nasucho". Co to pro jeho opotřebení a potažmo životnost znamená jistě nemusím dalekosáhle vysvětlovat. Možná si někdo řekne, že pokud se motor točí, pak funguje i mazání. To je do značné míry pravda, ovšem musíte si uvědomit, že velké množství nespálené směsi se chová zcela jinak, nežli v optimálním množství nadávkovaná a v pravý okamžik zapálená směs...

Napsal:
12.06.2006-08:03
od Anonymous
Urcite roztoceni motoru do otacek a vypnutim klicku, kdy motor se jeste dotaci, je blbost.
Ten clanek je takovy jen jednostrane zalozeny. Kdo jezdil na skodarne 120L, tak vi, ze pri jizde se studenym motorem a pridani plynu, motor vynechava a nejede spis brzdi. Je to tim, ze male castecky benzinu se nalepuji na vyrazne studenejsi steny motoru (i na valec). Tim se olejovy film smeje. A tim horsi je to, kdyz motor zrychluje, nez kdyz bezi na volnobeh.
Tim, ze se s motorem jede, kdyz neni zahraty je vetsi zlo nez ho nechat zahrat na miste.
Motor je zahraty, kdyz reaguje dobre na plyn pri volnobehu (nemame teplomer).
Modrani kolen, je dany vetsi teplotou. Vetsi teploty vystupnich spalin se da dosahnout otevrenim vyfuku (mensi odpor, nez na co je kontruovan vyfukovy ventil, tim prez nej jde driv jeste treba horici smes). Mensi predstih nez ma byt. Trapeni chopperu na max. otackach ma nemecke dalnici. )=>> Prebytkem benzinu se motor chladi (vyuzivano havne u 2T motoru), takze zapomenuti sytice NEMA vliv na modry kolena.

Napsal:
12.06.2006-08:12
od OTIS
Ale třeba sytič točí motor kolem 3000 ot.
Když pomalu plynule jedu od baráku delší úsek něco málo přes 2000 ot bez sytiče tak si nemyslím, že je to špatně.

Napsal:
12.06.2006-08:39
od lynx
Osobně zahřívám na místě. Natočím před vchodem a jdu se přebalit. Než na sebe navlíknu hadry tak nadvakrát stáhnu sytič a můžu vyrazit. Pak ještě chvilku na otáčky do 4 - 5 tis a je akorát. Jinak protůrování před chcípnutím mělo jakžtakž smysl u 2t, u 4t je to úplná kravina - u plechovky to taky nikdo nedělá, jen u mašin se tahle pověra občas ještě udržuje


Napsal:
12.06.2006-15:00
od Anonymous
Lynx:
Cim vetsi otacky pri zahrivani motoru, tim to jde rychlejc do prdele.
Jeden kolega pujcil 2,5l omegu benzin na taxiceni. Ten dotycny co s tim jezdil zahrival motor tak, ze dal nohu na plyn a drzej to v 60% max otacek dokud se to nezahralo a pak jel. Motor po 30. tis KO )=<<
Otis:
Kdyz vidis jaky usili me stoji pohybovat motorkou, tak co ten motor, kdyz ma jeste zrychlovat )=>> Nekdy to proste nejde, nechat to dostatecne ohrat. Myslim, ze je pak lepsi jet s velmi lehkou rukou, nez drzet otacky plynem nekde na 5 tis..
Ja sytic stahuju aby to melo tak kolem 1500 ot. a necham zahrat. Pres 2000 ot. me to uz rve usi. Ale to je na xj900.

Napsal:
12.06.2006-15:54
od OTIS
Ale to už odbočuješ do extrémů, to co popisuješ nedělám.

Napsal:
13.06.2006-09:43
od lynx
Havlis :
jsem blb a neumim už ani psát

Mělo tam být - pak ještě
jedu chvilku na ..... To co jsem napsal je samozřejmě kravina (tůrovat na místě)


Napsal:
13.06.2006-12:35
od Anonymous
Tak to jo to je jina. )=>>

Napsal:
29.07.2007-14:52
od Anonymous
Modrání kolen způsobuje převážně chudá směs... inu emisní limity....


Napsal:
11.09.2008-08:30
od Anonymous
zdravim no já to nastartuju chvilku to nechám naplnej sitič a jak začnou stoupat tak ho stáhnu asi na polovinu a nechám to tak 4 minuty vrčet tak na 1500 ot. a pak pomalu vyjíždim z lehkou rukou. Jinak motoru trvá asi 10-15 vteřin než plně začne mazat, takže rozjíždět se hned postartu není moc dobrej nápad

Napsal:
11.09.2008-08:39
od vilta
No to není úplně nejlepší způsob. Správně by se mělo jet hned po nastartování. Samozřejmě v klidečku než se zahřeje motor. Lépe se promazáva než když se zahřívá na neutrál.
Momentálně startuju tak že otočím klíčkem, pak volantem a jedu.
