Stránka 1 z 1

Myčka

PříspěvekNapsal: 05.06.2006-21:51
od Anonymous
Přemejšlel jsem jestli to sem mám dát (pro většinu zkušených motorkářů je to rutina) ale jak mýt motorku v myčce,kde máte k dispozici jen pistoli?Je mi jasný že musim počkat až mi vychladne motor,ale co třeba voda ve výfuku nebo v airboxu?Nikdy sem s tim problém neměl,spíš bych se chtěl jen přiučit :smt115

PříspěvekNapsal: 11.06.2006-23:12
od TOMMZ
Do výfuku vodu nestříkej a do airboxu se ti nastříkat vodu asi jen tak nepodaří :wink:

PříspěvekNapsal: 12.06.2006-06:02
od OTIS
Výfuky ucpi normálně korkovým štuplem. Ale jináč to má dole dírku tak pokud to nebudeš stříkat přímo do výfuku tak těch pár kapek vyteče.
Pro představu - sání je na obrázku ucpané bílým hadrem.
14

PříspěvekNapsal: 05.12.2007-08:35
od Anonymous
Nejsem majitelem tak dlouho ale jen tak pro uplnost - neublíží určitě motorce když ji ostříkám vodou - myslim vapku nebo jak se ten xindl jmenuje.Výfuky samozřejmě zabezpečim ale jsem zvyklej z Jawky že jsem všechno šudlil ručně.

PříspěvekNapsal: 05.12.2007-08:54
od vilta
Ne neublíží. Podle mě ani ty výfuky nemusíš zakrývat pokud nebudeš stříkat přímo do nich :lol: . Dole je stejně přepad pro kondenzát a navíc když to startneš tak to půjde ven. Jediný pozor bych si dával na prostor pod nádrží aby se ti nedostala voda tam. Jako normalně to tam vystříkej ale ne moc velkým proudem.
Ja to takto stříkal taky a jen to pak nechal okapat pak přišla na řadu leštěnka. :wink:

PříspěvekNapsal: 05.12.2007-09:12
od Anonymous
Myčka, vapka ti nic s motorkou neudělá.
Jen dej pozor aby před tebou někdo nenechal na koncovce vysokotlakou trysku nebo rotační trysku. Ta rotační umí uříznout holinku a krásně čistí lak až na plech.
Ale jinak myčka s vapkou neni problém.

PříspěvekNapsal: 05.12.2007-13:26
od felika
Ja sa domnievam, že s vapkou pri motorke opatrne. Sú to známe fakty, napr. neslobodno tlakom striekať na reťaz, pretože ti môže zničiť O-krúžky, takisto na guferá atď. Rovnako pri motore je potrebné dávať pozor na spojky elektroinštalácie, môže sa do nich pod tlakom dostať voda a môžu oxidovať. Takže aby som to zhrnul, vapkou možno, ale s rozumom - opatrne.

PříspěvekNapsal: 05.12.2007-13:47
od Mira XJ
Tak tak - jak felika. Vypka není až takové vítězství. Vždycky tam růztane vrstvička špíny,kterou stejně musíte utřít. Takže u mě vede obyč hadice - opláchnout od prachu a písku, umýt mokrou hadrou, znovu vopláchnout hadicí. Pak oschnout, navoskovat a rozleštit.

PříspěvekNapsal: 05.12.2007-14:16
od vilta
Miro máš pravdu. Lepší umývat dlouho a pak byt pyšný na odvedený výkon. Taky si s tím raději hraju. Sice mě to pak štve když prší ale vo tom to je taky. 8)

PříspěvekNapsal: 05.12.2007-15:06
od Anonymous
Tak díky za rady...tu vapku necham bejt.Udělam to jak píše Mira XJ.Tak to bude asi nejlepší.

PříspěvekNapsal: 05.12.2007-15:24
od Anonymous
Já sobně si na mytí vezmu houbičku a dlouhej štětec zárohák. Komplet umeju moto a potom si k tomu sednu a štetcem meju kyvku i zespodu, vevnitř, štětcem projedu žebra, všechny záhyby za výfuky a pak to opláchnu lehce hadicí nebo kdýž nemám hadici, mám udělanou dírku do víčka pet lahve a tlakem oplachuji. Samozřejmostí je osušit po umytí.

PříspěvekNapsal: 05.12.2007-15:29
od felika
Presne tak umývam aj ja. Štetcom zárohákom členité a menej dostupné miesta, ako je predná časť motora za zvodmi a rôzne zákutia. Inak plochy umývam za pomoci švédskej utierky a malého prúdu vody z hadice. Potom klasika - vysušiť a tak... Vapku radšej vôbec nepoužívam.

Tridac, vidíš, našli sme spoločnú reč, peace :wink:

PříspěvekNapsal: 05.12.2007-15:53
od Bartus
S vapkou jen pozor na chladič, můžeš ho poškodit tím proudem. Jo jo není nad houbu štětec kartáček a pořádnou kupu saponátu :lol:

PříspěvekNapsal: 05.12.2007-16:09
od Anonymous
saponát ani moc nedávám, spíš to potom trošku vezmu leštěnkou.

jinak švédská utěrka nahradí saponát i leštěnku.

PříspěvekNapsal: 05.12.2007-18:57
od lynx
Tak vzhledem k ročnímu období doporučuji všem co maji tu možnost dát se do činnosti, kterou se teď bavím. Postupně dělám rozborku celé mašiny a postupně všechno čistím, kontroluju a mažu. Doporučuju taky prostříknutí všech kontaktů a jejich izolaci. Zatím ji mám kompletně rozhozenou od nádrže dozadu. Po sestavení půjde dolů nádrž, airbox, karburátory (musím zkontrolovat stav gumových propojek), kontrola spojky. Při tom samozřejmě zase důkladné čištění, mazání, kontrola. Na závěr předek a může přijít jaro :D
Přes sezonu tomu leštění moc nedám, saponát a měké košťátko stačí (s těma houbama pozor, může se tam snáz schovat písek a průšvih na kapotážích je hned).

PříspěvekNapsal: 05.12.2007-20:58
od Mira XJ
zárožák je dobrej,ale to kovové v čem jsou uchycené štětiny rádo škrabe vše čeho se to dotkne. To lepší je nejobyčejnější kartáček na zuby. (Mám zásobu kradu je po hotelích :D ) Jako "saponát" používám ekologicky odbouratelnej čistič na kola. Je koncentrovanej s rozprašovačem a fakčí to dobře. Na Arvu to sice nemá,ale Arva je k přírodě pěkný svinstvo.

PříspěvekNapsal: 05.12.2007-21:39
od Bartus
Dneska už prý existuje arva co přírodě neškodí, ja mám doma jen tu starou :?

PříspěvekNapsal: 05.12.2007-23:08
od Anonymous
Bartus píše:Dneska už prý existuje arva co přírodě neškodí, ja mám doma jen tu starou :?


dneska jsou na trhu arvy tři druhy. jedna to svinstvo, druhá je bez umývání a oplachování a třetí je něco jako syntetický čistič se stříkací pistolí. Ale moc nevěřím ani jedné. Tedy čistění ano, umí čistit dokonale, ale nedej bože do očí a na ruce fungovala vždy dost špatně a alergik dostal zabrat. Existují dnes mnohem lepší čistidla i na motory.

PříspěvekNapsal: 09.12.2007-03:15
od HABERA
:(

PříspěvekNapsal: 09.12.2007-03:24
od HABERA
io

PříspěvekNapsal: 09.12.2007-10:54
od Anonymous
Zkusil jste někdo něco jako toto TOTAL REINIGER nastříkat po dvou minutách spláchnout a utřít do sucha. Která zkusí nechce jinak :wink:


bolek_xj-Fortuna: 3hod/5řádků