Stránka 1 z 1

Jizda se spolujezdcem

PříspěvekNapsal: 12.09.2016-09:34
od MirKov
Zdravim,
o vikednu jsem po cca roce zase vezl na XJ600 spolujezdce a kdyz pominu prvnich 10min kdy se motorka chovala uplne jinak nez jsem zvyklej tak to bylo ok.
Nicmene dotaz zni, jak vam to jede se spolujezdem? Prijde mi, ze motorka naprosto zlenivela. Chvilku jsme jeli rychlejs po pekny silnici a vic jak 150 jsem z ni nevytahl, a to v podstate na trojku, na vyssi stupne to jen udrzovalo rychlost. Pritom kdyz jedu sam a chyta svuj druhej "dech" (obcas se ji chce obcas nejede) tak neni problem dat na rovince 190. ze by opravdu spolujezdec fungoval jako padak a tak moc brzdil?

A rovnou pripojim dva dalsi dotazy :)
Na kolik cca vyjde cisteni a serizeni karburatou na xj600 1993? A nejaky overeny servisak v severnich Cechach popripade v Praze co to zvladne?

Diky

Re: Jizda se spolujezdcem

PříspěvekNapsal: 12.09.2016-10:38
od Koudy01
Kolik mne to jede ve 2 nevim, protoze vic jak 120 temer nejezdim. Ale 140 sem ve 2 jel a motorka na tuto rychlost zrychlila uplne normalne na 6tku jen nenasilnym otocenim plynu. A zrychlovala by klidne dal. Pokud ti to nekdy jede a nekdy ne, bude tam nejake problem.....vycisteni stoji jak kde. Nekde i 5000 a jeste pak motorka jede jen na tri valce :-D

Re: Jizda se spolujezdcem

PříspěvekNapsal: 12.09.2016-13:36
od nevo7
Tá moja neťahá ani keď som sám. Ono by to chcelo v tomto dizajne /xj600/ na tu ideál váhu, tak 80 koní, to by išlo dostatočne aj na moje chúťky.
Čo chodím jeden kopček, možno má tak 12-15% stúpanie, tak na päťku a šestku sa nič nedeje, proste to len udržuje rýchlosť. Keby som mal niekoho obehnúť, tak musím radiť za 4. Po rovinke to zrýchli primerane aj na 6ke, na to obehnutie. Ale iste mi to nejde ideálne /zajtra prídu nové príruby na karburátory - zatiaľ aspoň/.

Re: Jizda se spolujezdcem

PříspěvekNapsal: 12.09.2016-17:41
od Koudy01
nevo7 píše: Čo chodím jeden kopček, možno má tak 12-15% stúpanie, tak na päťku a šestku sa nič nedeje, proste to len udržuje rýchlosť. Keby som mal niekoho obehnúť, tak musím radiť za 4.

To neni tim, ze by to potrebovalo 80 koni. To je tim, ze tech 60 co tam je, neumis vyuzit. Lidi sou lini radit a pak maji furt malo kilowatt. Dyt to jede 130 i na trojku, tak proc to trapit do takovyho kopca na sestku a jeste chtit, aby to zrychlovalo, kdyz tam pri tech otackach nemas ani 30 koni. A kdyz to budes trochu tocit, paradoxne zjistis, ze krome toho, ze to najednou jede, tak to i min zere.

Re: Jizda se spolujezdcem

PříspěvekNapsal: 12.09.2016-18:45
od nevo7
Koudy: To môže byť pravda, aj s tou spotrebou, aj s tym výkonom. Ale ja zas nevytáčam motory, turisticky mi stačí polovica otáčok, čiže XJ má do 10tis., využívam to len do 5tis. Proste som skôr na turbo motory, aby to malo ten záťah od 2000-5000, nie až v 10tis. kde sa v živote nepotrebujem dostať.
Ale keby to malo 80 koníkov, bolo by to tam, čo treba, potiahneš na 6ke aj na dialnici, dajme tomu zo 120 a ide to. Na druhej strane, niekto si povie, ak treba výkon, tak objem, ale zas čim väčší a starší stroj, tým to viacej žerie. A pri tisíckach km ročne sa to v peňaženke prejaví.

Ako som písal o tom kopčeku na 5-6ku, fakt že tam som sa s otočením heftu dostal na XJ až na doraz. Na Bandite 600ke čo som mal /a dal na ňom asi tak 110000 km/ v živote som heft neotočil na doraz, tam bolo na to pouličné a dialničné blbnutie výkonu dostatok /do polovice heftu a polovice otáčok/.

PS Tajne túžim teraz po MT09 Tracer /na takú tu Európsku turistiku/. :lol:

Re: Jizda se spolujezdcem

PříspěvekNapsal: 12.09.2016-19:05
od Koudy01
Ale divej se, kde jezdis - ve vykonove dire. A ten motor podtacis. Od 5tis. se teprv zacina neco dit. On ti sice nezacne cukat a kuckat jako dvouvalec, ale o moc vic mu svedci otacky v rozmezi 5-7 tis. Poznas to na chodu (jenom sepot kvetin, zadny vibrace a ochota reagovat na plyn), vykonu i spotrebe.
http://www.xjrider.com/gallery/albums/userpics/10002/11073-1994-Yamaha--Dyno.jpg

U Bandita mas v pulce spektra otacek docela strme narust vykonu a o nejakych 8-10 koni vic, jak u XJ.

Po rovine samozrejme nejezdim 120 na ctverku, ale sestku radim tak v 90-110 a do kopca mu tu ctverku klidne dopreju.
Je pravda, ze driv sem si to po dedine taky smrdlal 50 na sestku (ono to "jede"). Ted vetsinou 4 (z kopca 5, do kopca i 3) a je to lepsi.

Nechci trvdit, ze jezdis spatne. Jezdi si jak chces a uznas za vhodne :wink: Jenom tam proste pri tomhle stylu jizdy nemuzes najit ty kone, ktery tam sou :)

PS: Mame stejnyho favorita.

Re: Jizda se spolujezdcem

PříspěvekNapsal: 12.09.2016-19:54
od kodl
No nevím, asi su jinde, ale xjr1200 se začne trochu sbírat od 7-mi tisíc, takže na předjížděním okolo 100km/h podřadit až na trojku, a když "není čas" tak při 80km/h klidně i dvojku. Škoda, že ten velkej motor končí někde u devíti. Samozřejmě po rovině to jede i na volnoběh na pětku 60km/h, ale pak je náhle třeba předjíždět, a "není místo ani čas" tak je potřeba podřadit o čtyři kvalty. Někteří říkají že su magor, ale tohle dělám i s autem, krásnej grif je podřazení 5 na 2... 5 na 3 je divnej pohyb a dlouho to trvá.

Re: Jizda se spolujezdcem

PříspěvekNapsal: 15.09.2016-08:25
od MirKov
Koudy01: Ja s konma asi problem nemam, resp jezdit v otackach. Pokud me to chytne tak radim az na 10tis. Jen me proste zajimalo jak to jede ostatnim se spolujezdcem a jestli treba citi "jistotu" pri predjizdeni atd.

Btw dalsi dotaz mimo misu.
Je lepsi vymenit olej a fitry predtim nez se da motorka do servisu na sestelovani a cisteni karburatoru nebo az po servise?

Diky

Re: Jizda se spolujezdcem

PříspěvekNapsal: 15.09.2016-08:59
od Koudy01
Jojo, vsak tobe patril prvni prispevek. Ty dalsi sou uz mimo tvuj puvodni dotaz a reaguji na neva....jak sem ale psal - kolem 140 ve dvou se trema kuframa a tankvakem me to na 6 po rovine zrychluje. Kdyz jedu za necim normalne 90-110 tak takhle nalozenej na 6tku i predjizdim. Do kopca nebo kdyz potrebuju predjet rychlej, skopu to o par kvaltu dolu a jedu. Letos sem takhle projel Chorvatsko a neprislo mne, ze by to jelo nejak vyrazne hur, jak v 1. Pokud ti motorka jede podle toho, "jak se vyspi", bude neco spatne....kdy vymenis olej je jedno, vzduchac bych vymenil pred

Re: Jizda se spolujezdcem

PříspěvekNapsal: 15.09.2016-19:51
od famfulin76
Koudy01 píše: Nekde i 5000 a jeste pak motorka jede jen na tri valce :-D
Blbečku :evil:
Nicméně je fakt, že pokud jede jdnou mašina líp a pak zas hůř, tak bych neřešil jízdu se spolujezdcem, ale tenhle problém...

Re: Jizda se spolujezdcem

PříspěvekNapsal: 15.09.2016-20:14
od Koudy01
famfulin76 píše:Blbečku :evil:
Nicméně je fakt, že pokud jede jdnou mašina líp a pak zas hůř, tak bych neřešil jízdu se spolujezdcem, ale tenhle problém...

Sorry, ja musel :D

Re: Jizda se spolujezdcem

PříspěvekNapsal: 28.11.2016-15:59
od MirKov
Tak se mi konecne po 3 tydnech vratila moto ze servisu.
Vcisteny a serizeny karburatory, smes, podtlaky. Vymeneny olej, filtr a vzduch filtr. Vymenene plynove lanko, dve propalene fajfky a civka ( coz bylo pricinou vsech problemu ohledne jede/nejede).

Ujeto cca 10km a ten rozdil je opravdu znat, takle ciste snad nikdy nejela. Taha na vsechny rychlosti bez jedinyho cuknuti az si rikam, ze mam jinou motorku ( na kratke rovince 170 jak nic..)

Takze se tesim na jaro az se pudu poradne projet na moto, kera po 5 letech jezdi tak jak ma :D

Re: Jizda se spolujezdcem

PříspěvekNapsal: 29.11.2016-09:40
od DuroM
Je to troska mimo dotaz, ale ja mam XJ900GT s "obrovskou" kapotazou a este som snad nad 7000 nedal (max som siel asi 180km/h, ale potom som sa musel ist rychlo prezliect do cisteho :D ). Masina ma len 5 kvaltov, ale jazdim ci jeden ci dvaja v "automat" rezime t.j. 5 tka mimo a 4 rka po meste... Prosto automat s dvoma rezimami. Pokial ide o predbiehanie, tak ak mysicku tak 4 rka ale inak ide krasne na 5 tke... malokedy v kopci za "zadychcanym slimakom" idem az na 3 jku.

A spotreba je ako som uz pisal okresky 4,6 az 4,8 a dialnica 5,6 az 5,7. Sam som to po okreskach, tu u nas na Vychodze (serpentiny a vracaky... prosto krasne povozenicko) dal aj za 4,2l.

DuroM