XJ 600 pro holku?

Fórum o různých stylech jízdy a technice průjezdu zatáčkou, zácpou, nebezpečnou situací, atd..

XJ 600 pro holku?

Příspěvekod Anonymous » 06.03.2008-20:40

Zdravím všechny motorkáře a hlavně XJčkaře. Prosím o radu. Mám 163 cm/53kg - zvládla bych XJ? Budu si dělat An, zatím jsem jezdila jen na Simsonu :lol: Ale slyšela jsem, že XJ je docela hodná motorka, jen bych chtěla znát váš názor na výšku a váhu (samozřejmě bych si nechala snížit sedlo). Díky za rady :wink: [/b]
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 06.03.2008-20:53

Malá seš dost a těžká taky. :smt033
No nic - konec lichotek.
Já myslím že by to mělo být bez problémů. Kamarátka má 160 a dosáhne špičkama. Ty máš o 3 cm víc - to už by mohlo jít. Ale rozhodně to chce vyzkoušet.
Váhu máš na holku akorát ,na motorku je to fuk - aspoň to s tebou pěkně pojede.
Neboj XJ je opravdu hodná motorka.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod TOMMZ » 06.03.2008-20:56

Při téhle výšce je asi ovládání každé těžší motorky obtížné a chce to cvik a správné načasování vyhazování "bočního podvozku"(tedy nohy) při zastavování.

Jsou lidé, kteří jezdí při podobné výšce na AfriceTwin, což je docela vysoké cestovní enduro a nestěžují si.

Dost velkej problém i mě občas působí, že většina motorek nemá zpátečku. Tedy určitě nezajížděj někam z kopce(i mírného), když odtamtud nelze vyjet popředu za použití motoru.

Každopádně doporučuji minimálně prvních pár tisíc kilometrů nejezdit o samotě, ale s někým, kdo v případě nouze pomůže.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod felika » 06.03.2008-21:10

Moja dcéra predtým jazdila na Jawe, po presedlaní na XJčku si na ňu veľmi rýchlo zvykla. Je to veľmi vďačná a bezproblémová motorka. Je však potrebné spoľahlivo dosiahnúť nohami na zem, pri strate ťažiska môže nečakane prekvapiť. Ak si doteraz jazdila len na Simsone, je potrebné sadať na ňu s velikým rešpektom, je to neporovnateľný rozdiel v hmotnosti, vo výkone, v reakcii na plyn, proste vo všetkom. Ale všetko sa dá zvládnuť, len treba konať uvážene.
Prajem Ti veľa šťastných pohodových kilometrov :wink:
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Pavel » 06.03.2008-21:41

To moje dcera si koupila SZR 660 protože je asi tak o 8 cm. ještě nižší než XJ :D
Pavel
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 158
Images: 79
Registrován: 11.07.2005-17:48
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kraj: Vysočina
Typ XJ: bmw 1150 rt
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod TOMMZ » 06.03.2008-22:46

Tak to musí mít dcera fakt jemnou ručku. Mě přišla ta motka hodně tvrdá, co se týče motoru.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod HABERA » 07.03.2008-01:27

Zdarec?Marsheee no ničeho se neboj jak psal Tom motorka je to v pohodě na ovládání.Je pravda že první krůčky by to chtělo s nějakou asistencí né proto že motorka nestíhala ale stvou postavou to coufání asi žádní med.prostě to není simson.Je pravda že i některé holčiny jezdí na Afrikách a vůbec jim to nedělá problémy že aj některým hochům dají naprdel ale to je jiná skupina.Ničeho se neboj jenom pomalu a to pude,jak to dostaneš do ruky tak budeš létat natom jak čarojdenica na koštěti.Taky jsem se učil,učení s nebe nespadl.Jenom více takových holek na motorkách je potřeba. :smt041
HABERA
 
Příspěvky: 92
Images: 4
Registrován: 14.10.2007-14:22
Bydliště: Ratíškovice

Příspěvekod Bartus » 07.03.2008-08:03

Na tohle by ti měla asi odpovědět Lucka :D Na posledním srazu jsem nepostřehl, že by měla nějaký problém s řízením XJ.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Anonymous » 07.03.2008-10:02

Cizí slečna a už nám tu hází své míry :lol: Ale čísla sou to hezký, takový akorát :lol: No dobrý, k věci :D Kolegové už napsali vše podstatné, já bych se vůbec nebál jízdy, stačí rozum a citlivá ruka, ale manipulace na místě a v malejch rychlostech. Těch 200 kilo není zrovna málo a stačí překonat určitej úhel náklonu a nic s tim neuděláš. Na tohle a na zvedání na stojen by to chtělo chlapa :lol:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 07.03.2008-10:28

Souhlasím s Chotisem. Něco jiného je jízda, v tom problém není. Ale manipulace na místě, couvání atd. na to je XJ dost těžké pro "papírovou váhu".
A abych se bál manipulací dopředu, to bych radějí vybral něco "menšího". Suzuki GS500 ( krásné ceny ) SV650 nebo CB od Hondy...
Nejdřív bych to zkusil a pak koupil.
Ale jezdit můžeš s námi, samo, bez ohledu na stroj. :lol:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 07.03.2008-10:39

Díky všem za odpovědi a za povzbuzení! S Luckou jsem si už psala pár mailů, takže o ní vím :) a taky mi psala, že jsou tady super motorkáři a já souhlasím :wink: No jo, on je to docela problém s mojí výškou a váhou vybrat správnou motku. Dívala jsem se i na SV 650, to je lehké, docela nízké, ale nevím co ten 2V do V...asi trochu moc na začátek, co myslíte? Jak jsem psala, chci hodnou motorku, která nekope :oops: ... Třeba z GS 500 dosáhnu celou nohou v pohodě, je maličké, ale vzhledově...
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 07.03.2008-10:52

Hele, a co ER-5? U slečen snad nejoblíbenější moto vůbec. A vzhledově i cenově moc lákavá, aspoň podle mě. Rozhodně je hezčí než GS a i výkonnější.
Anonymous
 

Příspěvekod David Houda » 07.03.2008-11:10

Já ti doporučuji Kawu ER-5. Moje holka je cca stejně veliká v autoškole jezdila na er-5 a tu si chválila, ale xj je pro ni moc velké. :? Celkově tu motorku (er-5) docela majitelé chválej.
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod TOMMZ » 07.03.2008-11:16

Chce to všechny alternativy vyzkoušet a pak kupovat.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 07.03.2008-11:20

Tak to SV taky není zlý..je hezký a určitě zábavný. Motoru bych se nebál, známá ho má a jezdí s ním pomalu..takže záleží jenom na tobě, jestli chceš překonávat sama sebe při sportovní jízdě a tím plynem budeš pořád kroutit sem tam a užívat jízdu na hraně nebo jestli chceš v klidu cestovat a plynem za celej den neotočíš na doraz :) Jenom tim chci říct, že s každou motorkou se dá jezdit pomalu a v klidu, takže se nemá cenu bát výkonu nebo chyrakteristiky motoru ;) Mě se ostrý brždění před zatáčkou se zadním kolem ve smyku začaly dokonce i trochu líbit :D
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 07.03.2008-11:50

SV je paráda no, jen je trošku vejš cenově... Výkonu bych se taky nebál, je to sice jiný, než čtyřvál, ale ty si na žádnym stejně nejezdila, takže to bude pro tebe stejná novinka jako XJ :lol: Ještě sem si vzpomněl na jednu Kawu, GPZ 500, to bych vzal taky jako variantu, pojede možná líp jak XJ...
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 07.03.2008-12:02

SV bych na začátek moc nedoporučoval - tato koncepce motoru je poměrně tvrdá. Tož znamená,že je hodně náchylná na zařazený správný převodový stupěŇ a práci s plynem. U této koncepce motoru jde velmi jednoduše zablokovat zadní kolo špatně zařazeným převodovým stupněm.
Pokud nedosáhneš z XJ, tak vyzkoušej třeba GPZ500S,nebo ER-5 se stejným motorem (pokud chceš naháče), GS500 je taky pěkná motorka,ale GPZ a ER-5 jsou modernější,výkonější.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 07.03.2008-13:54

Ahoj, moje dcera má asi taky tak 165cm a začínala ER-5, moc si ji chválila. Stačilo to jednu sezónu, loni ji prodala a teď si pořídila R6. Ale to už je jiný kafe. Každopádně ER-5 je dobrá volba, cenově, vzhledově a když je otevřená, tak to i jede.
Anonymous
 

Příspěvekod karlos » 07.03.2008-16:12

Tak přesně takový tip diskuzí se mě líbí. Věcné, jasné. :smt023

Mimochodem ti také doporučuji ER-5. Taktéž ji má jedna z mých kamarádek a nemůže si ji vynachválit.
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod Anonymous » 07.03.2008-16:23

No a co třeba Yamahu XJR 400 a pokud novější třeba Hondu CBF 600. Tak a teď přznání asi před měsícem sem prodal XJ. Koupil ho kluk asi 155 cm a ještě ke všamu má postavu s krátkejma nohama. Trochu ho upravil, snížil upnutí tlumičů v brejlích a nechal si o pár čísel od čalouníka vybrat sedlo, celá akce vyšlaasi na 500,-kč. Před tím došáh jen špičkama a teď má paty tak 2 cm nad zemí. XJ nahradila XJR 1300 zatim moc spokojenej jak udělám fotky tak se pochlubím.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 07.03.2008-17:18

Jé ta XJR 400 je nádherná! Ale prý se do Evropy nedovážela nebo co...To se asi nebude dát sehnat :( Nevíte někdo o tom něco?
Jo, chtěla bych naháčka no, žádné kapoty... na té Kawě ER-5 budu jezdit v autoškole, tak uvidím jaká bude.
Jinak chlapi fakt díky, tahle diskuze je opravdu k věci a hodně mi to dá, ne jak na jednom serveru (radši nemluvit), jde vidět, že mi chcete pomoct a za to díky :) Určitě se s přítelem zajedeme podívat na váš sraz až budete někde tady na Moravě :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 07.03.2008-17:55

Verze 400 -obecně jsou zejména pro japonský trh. Myslím, že bys ho tady sehnala, otázka jak je to tady s podporou (díly, servis...)?

A Zephyr 550 se ti nelíbí? Taky není velký a myslím že je tady docela relativně dost majitelů. A naháč to je, pěkně žebrovaný motor... http://www.eckhard-huettinger.de/modell ... _ka_gr.jpg :wink:

Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Tommy XJ » 07.03.2008-21:06

ten zephyr ne-e , docela dost to zere a je to taky hodne tezky.. me byla jednou i ta er-5 rozmlouvana, ale nejaky chyby se najdou u kazdy motorky, preju hodne stesti pri vyberu
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod Anonymous » 07.03.2008-22:10

Kámoška měla Zephyr 550 a stěžovala si na váhu. Teď krotí SV a je spokojenější. No, každopádně, už se tu množí návrhy z jinejch kategorií, takže by asi bylo dobrý stanovit si cenovou hranici, ať se dá mluvit konkrétně a ne jen do větru.
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 08.03.2008-00:32

Do 400ccm radši nechoď je jich málo a dost často jsou už před "smrtí"...snad jedině s jasnou historií servisu, ale to asi nikde nenajdeš.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod lynx » 08.03.2008-09:46

Dovolím si kacířský názor. XJ jako začátečnickou mašinu (zvláště pro holku) nedoporučuju. Je dost těžká, velká i když "hodná". Pro člověka co má čerství papíry je šestistovka moc. V autoškole naučí s bídou řídit, ale určitě ne jezdit. Na nácvik pohybu v našem "tolerantním" provozu a na zjištění o co vlastně na těch dvou kolech jde doporučuju nějakou slušnou dvacku nebo dvěpade. Pokud má dotyčná dostatečně zvládnutý provoz na silnicích v plechovce, tak snad maximálně ER5 - je dostatečně mrňavá. Vím, že je to nepopulární názor, ale zoufalců co si pořídí velkou mašinu a při tom netuší vůbec o co na tý silnici vlastně jde, potkávám okolo nás mraky (Dubá). A nemyslím tím znalost silničního zákona (ten je pro blbce), ale cit pro silnici, danou situaci v provozu a špecifiká pohybu na dvou kolech :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod TOMMZ » 08.03.2008-09:53

Zas 125 nebo 250 jsou na tom skoro stejně s cenou jako starší 500 nebo 600 a ještě se člověk musí "trápit" s přesným řazením a spojkou bo to prostě nemá takovou sílu. Taky je, ale fakt, že taková 125 s 100kg je ovladatelnější než skoro 200kg XJéčko.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Tommy XJ » 08.03.2008-10:05

pridam take svuj nazor, pokud dana nema zkusenost s rozenim masiny doporucoval bych pro zacatek neco starsiho jako to resila hodne holkem napriklad MZ 250, jawa 350, atd, nebude az tak lito kdyz to nekde lehna na bok a dily jsou na to docela levny, pak rok pojezdit na tehle masinach a pokud to bude malo, vykon se nebude dostava a bude chut na neco novejsiho- pak klidne skocit na Xj 600 ci er-5 nebo proste podobny masiny, ale za sebe muzu rict ze skok ze simsona na XJ jde a neni az tak hrozny, behem 200km jsem vedel zakladni veci co si muzu dovolit a prekvapive toho jde mnohem vic nez na simsonu, nemusi se tak besive radit a je "jedno" jaka rychlost tam je , ono to ze zacatku hodne laka otocit tim plynem na doraz a vychutnat si zrychleni ale chce to jezdit s hlavou a trochu to mit srovnany, ono simson je to 1-2-3-4 a je tam 50km/h ale XJ 1-2-3-4 110 5-6 ... 130, vic jak 130 jsem jeste nejel, neverim ze bych mel tolik zkusenosti a jeste takovy reakce pro vysoky rychlosti, takze muj nazor kup si na rok 350 a pojezdi nebo skoc rovnou na XJ jako ja a neboj se toho ale s rozumem a sitem v ruce- a taky v nohach ;)
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod Anonymous » 08.03.2008-10:12

Nikdy jsem 350ku neměl, ale myslím, že je to pro kutily. Víc opravovat a seřizovat, než jezdit. A to asi pro holku nebude.
Jestli chce jezdit a dolévat jen benzín, olej a mazat řetěz, tak jedině japonce.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 08.03.2008-10:15

Tak Tak
Na první sezonu bych koupil třeba MZ 150 nebo možná líp 250, naučíš se brzdit předním kotoučem a hlídat si rychlost. Pěknou koupíš 20 tis. a když ji nerozbiješ tak ji za stejný peníze za rok prodáš. Já kupoval 250 v roce 1999 za 20tis. a dneska jsou za stejný peníze, to se u jiný motorky nestává. Dá se na tom i cestovat ve dvou, rozumná spotřeba, jen ten dvoutakt by mohl někomu vadit.
Anonymous
 

Další

Zpět na Technika jízdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník