Stránka 1 z 1
zatáčení

Napsal:
09.02.2008-17:47
od Anonymous
chlapi všude jsem tenhle problém hledal,ael nemůžu ho nikde najít. zkusím vám to vysvětlit,doufám že to pochopíte. takže, když jedu do zatáčky tak to mírně naklopim třeba do leva,ale mašina mě tlačí do prava,je to možné?já točím doleva ale řídítka mě strašně tlaačí do prava. úplně mě z toho boleli ruce,jak jsem se s ní musel přetahovat.vůbec se to nedalo položit.musel jsem vždycky zpomali a pomalu to vybrat.nechápu co to může být, že by gumy?nemám s ní zatím moc naježděno,tak nevím jestli dělám chybu já, nebo není něco v pořádku.zkuste mi nějak pomoci. teda jeslti to chápete. blbě se to vysvětluje.hlavně mě neukamenujte za takový dotaz,dík.

Napsal:
09.02.2008-18:08
od Mira XJ
jak máš nafoukaný pneumatiky?

Napsal:
09.02.2008-18:14
od Anonymous
nafoukané asi na 2. úplně přesně nevím.může to být tím? dal jsem jsi fotky na profil,tak jukněte.nepatří to k tématu ale chci se pochlubit.jinak mi poradte, prosím.nikdy jsem se s tím nesetkal tak nevím co to může být.přesedlal jsem z 350. tam takové problémy nebyly.

Napsal:
09.02.2008-18:52
od Anonymous
Odstavil jsem motorku někdy v říjnu, nafoukané jsem měl taky nějak na 2. No a teď v lednu jsem dofukoval. Bylo to na asi 1,6. Někde jsem četl že má být na 2.4 tak jsem to tak dofoukl a bez problémů.

Napsal:
09.02.2008-20:43
od felika
Ja by som to tipoval na gumy. To si skontroluj ako po prvé, či máš v nich správny tlak. Ja fúkam na 2,3/2.5.
Neuškodí, keď si skontroluješ aj vôľu v riadení. Daj moto na hlavný stojan, požiadaj niekoho, nech ti zaťaží zadok, aby predné koleso bolo vo vzduchu, alebo ak si sám, podlož moto pod motorom a skús jemne natáčať riadením na obe strany. Nesmie ísť stuha a súčasne nesmie nikde zadrhovať. A opačne, ak ide veľmi ľahko, skontroluj si prípadnú vôľu v hlave riadenia. Nesmie byť znateľná.
Potom daj vedieť, k čomu si sa dopátral.

Napsal:
09.02.2008-20:56
od Bartus
Takže dle vlastních zkušeností a konzultací s pneuservisem přední cca 2 zadní 2,5. Jo já jednou taky po zimě zapoměl nafouknout a to byla jízda. Jinak s jevem vracení motorky do roviny jsem se setkal u dunlopky, buď byla na tom XJ blbě sjetá, nebo nějaká placatá, měl jsem půjčené od známeho a chovalo se to podobně, ale tlakem to nebylo.

Napsal:
09.02.2008-22:13
od Anonymous
Juro,
v gumách ti moc nepomohu, u 9 se foukají na 2,5 vpředu a vzadu 2,9, ale jestli je to u šestky stejné nevím.
Ale k té jízdě vím přesně co popisuješ. To samé jsem laboroval, ale je to zcela jednoduché. Přechod z 350 na XJ je obrovská změna. První věc je váha, ale co je největší rozdíl je těžiště. XJ ho má mnohem níž a jakoby před tebou, je malinko delší. To znamená, že se musíš naučit ze začátku jakoby silou naklonit motorku, ale je to takový grif jakoby setrvačností nájezdu do zatáčky, jakoby se zhoupnout. Je to jen o cviku, jezdi jezdi a ono si to tělo samo řekne co je dobré. Na XJ se rychle zvyká a přizpůsobíš se mu.
Kdyby to byly gumy tak skáčeš po silnici nebo ujíždíš nebo se Ti kvrdlají řídítka. To co popisuješ je jen zvyk na těžší motorku s jiným těžištěm. Kdybys z 350 sedl na PanEuropean tak skoro nezatočíš než si na to zvykneš, ale to je fakt normálka, jezdi a bude to dobrý.

Napsal:
09.02.2008-22:37
od Tommy XJ
jj je to pravda, ja jsem mel jeste vetsi skok nez ty (ze simsona- to jsem radsi nemel rikat:D ) a nejvetsi problem jsem mel (krom vahy na kterou jsem si dotez nezvyk) taky s tim zatacenim naklonil jsem motorku do zatacky a riditka se stale snazily ten oblouk zkracoval takze jsem musel rvat riditka jakoby do puvodni polohy, ale po pravde ted mam opacnej zpusob kdyz sednu na simaka a nadavam jak se clovek nadre

jde o to musis vychytat ten spravnej naklon i starsich stroju nebo teda u simsona a jawy kdyz chcete sme zataceli jako na kole- ano tam kam jsme chteli jet tam se jelo a telo jen kopirovalo pripadny naklon, ale u XJ je to vsechno jinak, tam telo zataci a riditka jakoby ridi polomer oblouku no nevim jestli to bylo pochopeno, pri uplne prvni jizde kdyz jsem si jel XJ u prodejce projet jsem z toho byl celkem nestastnej a vubec nechapal jak zatacet ehm musim uznat ze jsem se skoro po rozjezdu tocil na kruhaku

takze to zmateni bylo celkem velky ... ale par kilaku to srovnalo je to o zvyk kterej je po pak kilometrech prijemnej


Napsal:
09.02.2008-23:39
od Anonymous
Tak tohle je opravdu zajímavý, já na XJ přesedal z Jawy 250, předtim sem jezdil i na snad VŠECH ostatních Jawách

, ale nic jinýho sem v životě neokusil ani na pár metrech projetí, ani žádnej čtyřtakt, natož Japonce. Když sem koupil XJ, čekala mě má první jízda na takové motorce. Ta cesta byla asi 100km

Ale jediný, co mě překvapilo, byla citlivost plynu a že sem nemoh přijít na to, jak vypnout blinkr

Co popisujete nechápu, první zatáčka, trocha opatrnosti a nádherně příjemné vedení, velká hmotnost jako by zmizela. Co byl ovšem šok, když sem asi po měsíci ježdění na XJ, sednul opět na 250... V první zatáčce sem si málem lehnul

, musel sem se hodně soustředit. Hroznej neklid oproti XJ.

Napsal:
10.02.2008-08:24
od OTIS
Taky sem měl předtím 350 a pocity byly podobné. Do zatáčky to šlo krásně-lehce a nějakou vyšší hmotnost sem za jízdy nepociťoval. A citlivý plyn se mě zdál při zavírání, protože ta rychlá reakce/brzdný účinek motoru byl oproti 350 znatelný..
Tridac 600 má o 50kg méně, píšeš "Přechod z 350 na XJ je obrovská změna". Změna to je, ale určitě jiná na 600 a 900. Všiml sem si, že často v diskuzích mezi těmito stroji neděláš rozdíl...

Napsal:
10.02.2008-09:51
od Anonymous
S tím zatáčením záleží asi jak to tam rveš. Jestli říditkama tak se nedivím že to jde špatně. Lepší je se malinko vyklonit a půjde to samo. Ale to zjistíš jak budeš jezdit a zkoušet. Gumy taky dělaj hodně, to je fakt.


Napsal:
10.02.2008-11:50
od MatějXJ
OTIS píše:Změna to je, ale určitě jiná na 600 a 900.
Jízdní vlastnosti jsou úplně jiný. 600 svou vahou je hravá. Když jsem přesedlal na 900, tak mi to chvíli trvalo než jsem si dovolil to co na 600.

Napsal:
10.02.2008-21:39
od Anonymous

Napsal:
11.02.2008-11:02
od Anonymous
no asi to fakt bude ten zvyk. i když jsem ty gumy měl opravdu trochu podhuštěné, nafouknul jsem je ael jestě jsem to nezkoušel, ptrotože v neděli byla kosa jak cip, teda aspoŇ u nás.tak po projížďce uvidíme.

Napsal:
11.02.2008-11:08
od Bartus
Jak bude tepleji tak ti to projedu a řeknu co a jak. Mrknem i na krk řízení, jestli není volné ložisko.


Napsal:
12.02.2008-07:01
od Anonymous
Bartusi tak mi to potom projedeš a řekneš co a jak.řekneš mi i celkoýá pocit z mašiny. motor a tak.zatím dík

Napsal:
12.02.2008-16:27
od Ales
Ahoj,
přikláním se k diagnostice viz. návod od feliky - hodit na hlavní stojan, někdo, kdo ti zatíží zadek a vyzkoušet, jak jde řízení. Tipoval bych to na přiliš přitahované ložisko, které nyní drhne v několika polohách - motorka nejde plynule do náklonu a vzbuzuje pocit, o kterém píšeš.

Napsal:
02.07.2008-19:40
od Anonymous
Čau chlapi, moc to nepatří k tématu, ale nechci zavádět nový. Chtěl bych se jen zeptat, jestli už máte zkušenosti s náklonem. Předtim jsem totiž položil motorku na kruháči, protože mi zadní kolo uklouzlo na oleji a bylo. Už mě to celkem přešlo, že se nebojim, ale ty kruháče mi dělaj pořád problém, že je jezdim 30-40tkou a skoro vůbec to nenaklánim. Tak jsem se chtěl jenom zeptat kam až s tim náklonem můžu u XJčka 600 zajít, když tam mam vzadu normální pneumatiku, jak má bejt, 130.? Díky moc za odpovědi, Vítek.

Napsal:
03.07.2008-01:32
od TOMMZ
No na stupačku a na stojánek přeci....se mi mrkni do tématů o gumách. Samozřejmě na novejch gumách(třebas Pilot Activ aj.).
Toto clanek_forum.php?post=5348 je jetý na Sport Demonu vpředu a Heidenau vzadu.

Napsal:
03.07.2008-01:39
od MatějXJ
Vítek píše:Tak jsem se chtěl jenom zeptat kam až s tim náklonem můžu u XJčka 600 zajít, když tam mam vzadu normální pneumatiku, jak má bejt, 130.
To záleží na více faktorech. Nejvíc záleží na směsi gumy. Na supersportech jsou gumy, které lepí jenom jak se na ně podíváš, ale je to na úkor km dojezdnosti. Po 3-4 tis.km je sjetá. Pak máš tvrdší směsi a ty už tak nesedí. Jednou jsem obul gumy z MOTONETU a ty mi klouzali za sucha na přechodech, zebrách apod. Hotový neštěstí. Na těch jsem měl strach jezdit a měnil jsem je dřív než se sjely. Teď používám D501 (cestovně sportovní) docela sedí a mám na nich najeto 6500km a ještě počítám, že ty 2000km v poho vydrží. No a pak je ještě faktor strachu, ale ten se nedá rozebrat. Ten je v každým jedinci jiný. Holt to zkoušej naklánět víc a víc a až budeš koukat na asfalt ze dvou centimetrů, tak už jsi to moc naklonil

Tak hodně štěstí


Napsal:
03.07.2008-07:21
od lynx
Vítek: Kdo nepadá nezrychluje. Kdo padá moc často (zvláště v provozu) se nedožívá vysokého věku. Tak si vyber

. Doporučuji obout opravdu kvalitní gumy a odjet do Mostu nebo Sosnové (Brno ne, je na ty naše chodce moc rychlí). Vyber si volné dny, nejlépe ve všední den dopoledne - nebudeš se tam nikomu motat a piluj průjezdy. Pokud to ale myslíš se svým kvalitním ježděním opravdu vážně, domluv se s Ondrou Lelkem na účasti v jeho škole ježdění. Jeden víkend s ním ti dá víc než rok zkoušení systémem pokus omyl.

Napsal:
03.07.2008-07:36
od Anonymous
Díky moc za rady, já se to pořád pokoušim naklánět víc a víc, ale zatim to nechci moc pokoušet, protože jsem si XJ koupil před 2 měsíci,tak bych ji nechtěl hned položit, to snad chápete ne?


Napsal:
03.07.2008-17:18
od karlos

Napsal:
04.07.2008-07:44
od PIG
To je nemoc všech motorek nebo jenom XJa, že jak je hic tak se to kroutí jak had?
Re: zatáčení

Napsal:
14.05.2015-20:26
od mirekm