zatáčení

Fórum o různých stylech jízdy a technice průjezdu zatáčkou, zácpou, nebezpečnou situací, atd..

zatáčení

Příspěvekod Anonymous » 09.02.2008-17:47

chlapi všude jsem tenhle problém hledal,ael nemůžu ho nikde najít. zkusím vám to vysvětlit,doufám že to pochopíte. takže, když jedu do zatáčky tak to mírně naklopim třeba do leva,ale mašina mě tlačí do prava,je to možné?já točím doleva ale řídítka mě strašně tlaačí do prava. úplně mě z toho boleli ruce,jak jsem se s ní musel přetahovat.vůbec se to nedalo položit.musel jsem vždycky zpomali a pomalu to vybrat.nechápu co to může být, že by gumy?nemám s ní zatím moc naježděno,tak nevím jestli dělám chybu já, nebo není něco v pořádku.zkuste mi nějak pomoci. teda jeslti to chápete. blbě se to vysvětluje.hlavně mě neukamenujte za takový dotaz,dík.
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 09.02.2008-18:08

jak máš nafoukaný pneumatiky?
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 09.02.2008-18:14

nafoukané asi na 2. úplně přesně nevím.může to být tím? dal jsem jsi fotky na profil,tak jukněte.nepatří to k tématu ale chci se pochlubit.jinak mi poradte, prosím.nikdy jsem se s tím nesetkal tak nevím co to může být.přesedlal jsem z 350. tam takové problémy nebyly.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 09.02.2008-18:52

Odstavil jsem motorku někdy v říjnu, nafoukané jsem měl taky nějak na 2. No a teď v lednu jsem dofukoval. Bylo to na asi 1,6. Někde jsem četl že má být na 2.4 tak jsem to tak dofoukl a bez problémů.
Anonymous
 

Příspěvekod felika » 09.02.2008-20:43

Ja by som to tipoval na gumy. To si skontroluj ako po prvé, či máš v nich správny tlak. Ja fúkam na 2,3/2.5.
Neuškodí, keď si skontroluješ aj vôľu v riadení. Daj moto na hlavný stojan, požiadaj niekoho, nech ti zaťaží zadok, aby predné koleso bolo vo vzduchu, alebo ak si sám, podlož moto pod motorom a skús jemne natáčať riadením na obe strany. Nesmie ísť stuha a súčasne nesmie nikde zadrhovať. A opačne, ak ide veľmi ľahko, skontroluj si prípadnú vôľu v hlave riadenia. Nesmie byť znateľná.
Potom daj vedieť, k čomu si sa dopátral.
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Bartus » 09.02.2008-20:56

Takže dle vlastních zkušeností a konzultací s pneuservisem přední cca 2 zadní 2,5. Jo já jednou taky po zimě zapoměl nafouknout a to byla jízda. Jinak s jevem vracení motorky do roviny jsem se setkal u dunlopky, buď byla na tom XJ blbě sjetá, nebo nějaká placatá, měl jsem půjčené od známeho a chovalo se to podobně, ale tlakem to nebylo.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Anonymous » 09.02.2008-22:13

Juro,
v gumách ti moc nepomohu, u 9 se foukají na 2,5 vpředu a vzadu 2,9, ale jestli je to u šestky stejné nevím.
Ale k té jízdě vím přesně co popisuješ. To samé jsem laboroval, ale je to zcela jednoduché. Přechod z 350 na XJ je obrovská změna. První věc je váha, ale co je největší rozdíl je těžiště. XJ ho má mnohem níž a jakoby před tebou, je malinko delší. To znamená, že se musíš naučit ze začátku jakoby silou naklonit motorku, ale je to takový grif jakoby setrvačností nájezdu do zatáčky, jakoby se zhoupnout. Je to jen o cviku, jezdi jezdi a ono si to tělo samo řekne co je dobré. Na XJ se rychle zvyká a přizpůsobíš se mu.
Kdyby to byly gumy tak skáčeš po silnici nebo ujíždíš nebo se Ti kvrdlají řídítka. To co popisuješ je jen zvyk na těžší motorku s jiným těžištěm. Kdybys z 350 sedl na PanEuropean tak skoro nezatočíš než si na to zvykneš, ale to je fakt normálka, jezdi a bude to dobrý.
Anonymous
 

Příspěvekod Tommy XJ » 09.02.2008-22:37

jj je to pravda, ja jsem mel jeste vetsi skok nez ty (ze simsona- to jsem radsi nemel rikat:D ) a nejvetsi problem jsem mel (krom vahy na kterou jsem si dotez nezvyk) taky s tim zatacenim naklonil jsem motorku do zatacky a riditka se stale snazily ten oblouk zkracoval takze jsem musel rvat riditka jakoby do puvodni polohy, ale po pravde ted mam opacnej zpusob kdyz sednu na simaka a nadavam jak se clovek nadre :D jde o to musis vychytat ten spravnej naklon i starsich stroju nebo teda u simsona a jawy kdyz chcete sme zataceli jako na kole- ano tam kam jsme chteli jet tam se jelo a telo jen kopirovalo pripadny naklon, ale u XJ je to vsechno jinak, tam telo zataci a riditka jakoby ridi polomer oblouku no nevim jestli to bylo pochopeno, pri uplne prvni jizde kdyz jsem si jel XJ u prodejce projet jsem z toho byl celkem nestastnej a vubec nechapal jak zatacet ehm musim uznat ze jsem se skoro po rozjezdu tocil na kruhaku :D takze to zmateni bylo celkem velky ... ale par kilaku to srovnalo je to o zvyk kterej je po pak kilometrech prijemnej ;)
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod Anonymous » 09.02.2008-23:39

Tak tohle je opravdu zajímavý, já na XJ přesedal z Jawy 250, předtim sem jezdil i na snad VŠECH ostatních Jawách :lol:, ale nic jinýho sem v životě neokusil ani na pár metrech projetí, ani žádnej čtyřtakt, natož Japonce. Když sem koupil XJ, čekala mě má první jízda na takové motorce. Ta cesta byla asi 100km :lol: Ale jediný, co mě překvapilo, byla citlivost plynu a že sem nemoh přijít na to, jak vypnout blinkr :lol: :lol: :lol: Co popisujete nechápu, první zatáčka, trocha opatrnosti a nádherně příjemné vedení, velká hmotnost jako by zmizela. Co byl ovšem šok, když sem asi po měsíci ježdění na XJ, sednul opět na 250... V první zatáčce sem si málem lehnul :lol: , musel sem se hodně soustředit. Hroznej neklid oproti XJ.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 10.02.2008-08:24

Taky sem měl předtím 350 a pocity byly podobné. Do zatáčky to šlo krásně-lehce a nějakou vyšší hmotnost sem za jízdy nepociťoval. A citlivý plyn se mě zdál při zavírání, protože ta rychlá reakce/brzdný účinek motoru byl oproti 350 znatelný..

Tridac 600 má o 50kg méně, píšeš "Přechod z 350 na XJ je obrovská změna". Změna to je, ale určitě jiná na 600 a 900. Všiml sem si, že často v diskuzích mezi těmito stroji neděláš rozdíl...
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 10.02.2008-09:51

S tím zatáčením záleží asi jak to tam rveš. Jestli říditkama tak se nedivím že to jde špatně. Lepší je se malinko vyklonit a půjde to samo. Ale to zjistíš jak budeš jezdit a zkoušet. Gumy taky dělaj hodně, to je fakt. :D
Anonymous
 

Příspěvekod MatějXJ » 10.02.2008-11:50

OTIS píše:Změna to je, ale určitě jiná na 600 a 900.
Jízdní vlastnosti jsou úplně jiný. 600 svou vahou je hravá. Když jsem přesedlal na 900, tak mi to chvíli trvalo než jsem si dovolil to co na 600.
MatějXJ
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 279
Images: 113
Registrován: 16.07.2005-12:29
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Anonymous » 10.02.2008-21:39

OTIS píše:......... Všiml sem si, že často v diskuzích mezi těmito stroji neděláš rozdíl...


Omlouvám se, odpovídal jsem na příspěvek, obsah a nedíval jsem se na jeho profil, takže jsem až potom zaregistroval co má za xj. Budu si dávat bacha. :oops: :P :oops: :lol:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 11.02.2008-11:02

no asi to fakt bude ten zvyk. i když jsem ty gumy měl opravdu trochu podhuštěné, nafouknul jsem je ael jestě jsem to nezkoušel, ptrotože v neděli byla kosa jak cip, teda aspoŇ u nás.tak po projížďce uvidíme.
Anonymous
 

Příspěvekod Bartus » 11.02.2008-11:08

Jak bude tepleji tak ti to projedu a řeknu co a jak. Mrknem i na krk řízení, jestli není volné ložisko. :wink:
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Anonymous » 12.02.2008-07:01

Bartusi tak mi to potom projedeš a řekneš co a jak.řekneš mi i celkoýá pocit z mašiny. motor a tak.zatím dík
Anonymous
 

Příspěvekod Ales » 12.02.2008-16:27

Ahoj,
přikláním se k diagnostice viz. návod od feliky - hodit na hlavní stojan, někdo, kdo ti zatíží zadek a vyzkoušet, jak jde řízení. Tipoval bych to na přiliš přitahované ložisko, které nyní drhne v několika polohách - motorka nejde plynule do náklonu a vzbuzuje pocit, o kterém píšeš.
Ales
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 176
Registrován: 01.07.2005-21:07
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Anonymous » 02.07.2008-19:40

Čau chlapi, moc to nepatří k tématu, ale nechci zavádět nový. Chtěl bych se jen zeptat, jestli už máte zkušenosti s náklonem. Předtim jsem totiž položil motorku na kruháči, protože mi zadní kolo uklouzlo na oleji a bylo. Už mě to celkem přešlo, že se nebojim, ale ty kruháče mi dělaj pořád problém, že je jezdim 30-40tkou a skoro vůbec to nenaklánim. Tak jsem se chtěl jenom zeptat kam až s tim náklonem můžu u XJčka 600 zajít, když tam mam vzadu normální pneumatiku, jak má bejt, 130.? Díky moc za odpovědi, Vítek.
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 03.07.2008-01:32

No na stupačku a na stojánek přeci....se mi mrkni do tématů o gumách. Samozřejmě na novejch gumách(třebas Pilot Activ aj.).

Toto clanek_forum.php?post=5348 je jetý na Sport Demonu vpředu a Heidenau vzadu.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod MatějXJ » 03.07.2008-01:39

Vítek píše:Tak jsem se chtěl jenom zeptat kam až s tim náklonem můžu u XJčka 600 zajít, když tam mam vzadu normální pneumatiku, jak má bejt, 130.
To záleží na více faktorech. Nejvíc záleží na směsi gumy. Na supersportech jsou gumy, které lepí jenom jak se na ně podíváš, ale je to na úkor km dojezdnosti. Po 3-4 tis.km je sjetá. Pak máš tvrdší směsi a ty už tak nesedí. Jednou jsem obul gumy z MOTONETU a ty mi klouzali za sucha na přechodech, zebrách apod. Hotový neštěstí. Na těch jsem měl strach jezdit a měnil jsem je dřív než se sjely. Teď používám D501 (cestovně sportovní) docela sedí a mám na nich najeto 6500km a ještě počítám, že ty 2000km v poho vydrží. No a pak je ještě faktor strachu, ale ten se nedá rozebrat. Ten je v každým jedinci jiný. Holt to zkoušej naklánět víc a víc a až budeš koukat na asfalt ze dvou centimetrů, tak už jsi to moc naklonil :!: Tak hodně štěstí :!: :!:
MatějXJ
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 279
Images: 113
Registrován: 16.07.2005-12:29
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod lynx » 03.07.2008-07:21

Vítek: Kdo nepadá nezrychluje. Kdo padá moc často (zvláště v provozu) se nedožívá vysokého věku. Tak si vyber :lol: . Doporučuji obout opravdu kvalitní gumy a odjet do Mostu nebo Sosnové (Brno ne, je na ty naše chodce moc rychlí). Vyber si volné dny, nejlépe ve všední den dopoledne - nebudeš se tam nikomu motat a piluj průjezdy. Pokud to ale myslíš se svým kvalitním ježděním opravdu vážně, domluv se s Ondrou Lelkem na účasti v jeho škole ježdění. Jeden víkend s ním ti dá víc než rok zkoušení systémem pokus omyl.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 03.07.2008-07:36

Díky moc za rady, já se to pořád pokoušim naklánět víc a víc, ale zatim to nechci moc pokoušet, protože jsem si XJ koupil před 2 měsíci,tak bych ji nechtěl hned položit, to snad chápete ne? :)
Anonymous
 

Příspěvekod karlos » 03.07.2008-17:18

lynx píše:Vítek: .. pokud to ale myslíš se svým kvalitním ježděním opravdu vážně, domluv se s Ondrou Lelkem ...


Jenom se prosím tě nedomlouvej s Tomsem :D :D :D

Já a Bolek jsme se už k němu přihlásili :smt005 :smt005 :smt005
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod PIG » 04.07.2008-07:44

To je nemoc všech motorek nebo jenom XJa, že jak je hic tak se to kroutí jak had?
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Re: zatáčení

Příspěvekod mirekm » 14.05.2015-20:26

Dobré výukové video jízdy: http://www.kukovac.sk/claas-xerion-3300-vc/
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998


Zpět na Technika jízdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník