Stránka 1 z 1
Změna posedu XJ 900
Napsal:
22.10.2007-10:01
od mahomaho
Mám takový problémek. Nad 250km mě začíná bolet za krkem což se kolem 500km stává téměř nesnesitelné. Při rychlejších dálničních přesunech (nad 130km/h) mě to chytne dřív.Řešit to chci turystickým plexi a taky jsem konzultoval výrobu nových řidítek které budou mít stejný tvar, ale rukojeti budou blíž k řidiči tak abych měl rovný posed. Teď jsem mírně předkloněný dopředu. Zajímalo by mě jaké máte vy zkušenosti protože mě xj příjde zrovna jako jedena z mašin kde tyto problémy nejsou časté, popřípadě jestli jste si neupravovali řidítka a jaký byl výsledek. Mě porazí jestli to budu potom přehazovat zpátky s tím že mě pak bude na zdi viset kus zohýbané trubky za dva litry.
Jen podotýkám že mám 171cm .
Napsal:
22.10.2007-10:40
od Anonymous
Myslím, že na rychlosti nad 150 a delší trasy touto rychlostí jsou jiné motorky. Na supersport si lehneš a schováš se.
XJ, jedno jestli 600 nebo 900, je turistická motorka.
Kdybych chtěl jezdit závodně, volil bych jinou motku.
Napsal:
22.10.2007-10:44
od Anonymous
A když jedu dlouho rychlostí okolo 150, tak mi taky krk brní. Je to tím, že hlava lítá semtam. Po 100 km jsem na odpis. Ale 120 - 130 mohu jet do doby, než vyjedu nádrž.
Napsal:
22.10.2007-12:32
od mahomaho
bolek_xj píše:Myslím, že na rychlosti nad 150 a delší trasy touto rychlostí jsou jiné motorky. Na supersport si lehneš a schováš se.
XJ, jedno jestli 600 nebo 900, je turistická motorka.
Kdybych chtěl jezdit závodně, volil bych jinou motku.
Špatně sis to vyložil. Nemusím jet 150km/h, ani 130km/h stačí obyčejné turistické tempo a tak po 250km jde moje krční páteř do kytek. Vyšší rychlostí si bolest akorát uspíším. Klidně kolem 130km/h úplně stačí, ale pravda potáhnu i víc. To snad nejsem závodník
. Protože absolvuji o dovolené atd. jízdy přes 500km/den chci ten krk nějak řešit a novou motku kvúli tomu teda pořizovat nebudu
Napsal:
22.10.2007-13:12
od Drobeček
Čoveče, pak už jenom GoldWing nebo levnější variantu a to krabičku Brufenu pokaždé sebou na delší cestu.
mám to podobný
Napsal:
22.10.2007-13:19
od kodl
nějak sem nestačil dorůst víc než 174 cm, a mám xj900f, tam se s řídítkama nendá nic udělat, chybí mi cca 5 cm délky rukou, ale mě dycky bolí jenom ruce.... nemáš náhodou moc těžkou přílbu?
Napsal:
22.10.2007-16:08
od mahomaho
Drobeček píše:Čoveče, pak už jenom GoldWing nebo levnější variantu a to krabičku Brufenu pokaždé sebou na delší cestu.
Myslíš jako kufr brufenu ...
Re: mám to podobný
Napsal:
22.10.2007-17:41
od mahomaho
kodl píše:nějak sem nestačil dorůst víc než 174 cm, a mám xj900f, tam se s řídítkama nendá nic udělat, chybí mi cca 5 cm délky rukou, ale mě dycky bolí jenom ruce.... nemáš náhodou moc těžkou přílbu?
Moje přilba 1400 +/- 50 takže oproti otevíračkám cca 1800 je lehčí. Leda bych měl těžší hlavu, jenže co by v ní tak mohlo být??? Co se týče rukou. Nemáš sklon řidítek příliš jakoby vzhůru? Ono to lepší vypadá, ale právě při delších trasách můžou bolet ruce. Zkus povolit řidítka a trošku je sklonit směrem dolů. Na Ukrajině v servisu (po nehodě) mě nastavili řidítka výš a po takových 80km mě začaly bolet ruce. První jsem myslel že je špatně narovnali a že budu trpět celou cestu až domů, ale snížením se vše zpravilo a následných 2000km no problém.
Jinak viděl jsem na Klabanově xj řidítka (originál) které mají konce více zahnuté směrem k řidiči. Tzn. vzpřímenější pozice.
Já mám řidítka stejná jako na obrázku. Jakoby dál od řidiče. Toto není moje xjčko, ale na této fotce je to lépe vidět.
nevím jestli je to takto patrné ale když stojí naše motorky vedle sebe ten rozdíl vidět je.
Napsal:
22.10.2007-19:46
od Anonymous
Sezení jsem už tady psal, jezdim hodně dlouhé trasy, vždy jedu až na nádrž. Zkoušel jsem sedět všelijak. Mám 900SDiv. a nemohu si stěžovat. I když mám 192 cm, vždy si najdu polohu, která vyhovuje. Sedim normálně a váhu mám hodně na ruce, když si to uvědomím, snažím se narovnat, abych jakoby seděl rovně a jen špičkama prstů ovládám řídítka. Když si chci odpočinout od obojího, poposednu až úplně na doraz k nádrži, opřu celé břicho o nádrž a nohy jakoby pověsím za chodidla dolů špičkama úplně šikmo k zemi a kolena nastavím do nádržě, je to otázka, že nemám vůlbec žádnou váhu na ruce. Přiznám se, že bolení za krkem mám když si vezmu nějaký vysoký límec bundy nebo svetru a musím jakoby tlačit přilbu dozadu abych viděl rovně. helma začne sama klesat dopředu a začne mne bolet za krkem.
Napsal:
23.10.2007-03:03
od MatějXJ
Viděl jsem i jiný přepakování řídítek s kloubem a to jsi mohl štelovat jak výšku, tak i vzdálenost. Jinak já si na cestování na 900 nestěžuju a mám vše v originálu.
Napsal:
23.10.2007-09:12
od lynx
Tridac: to máš těžký, já když se opřu břichem o nádrž, tak pořád ještě sedím hrozně vzadu
. Jinak pánové zapomínáte na to nejdůležitější - fyzičku (ode mě to sedí
). I cestovní motorka je pořád sportovní nástroj.
výška postavy
Napsal:
24.01.2008-07:57
od Anonymous
Letos jsem prodal mašinu a sháním jinou a uvažuju o XJ900. Jen bych potřeboval poradit od někoho, kdo měří minimálně 194 cm a vlastní nebo vlastnil nějaký typ XJ. Nevím, jak se tam se svou výškou složím a jak na mě bude foukat, co jízdní pozice, bolení za krkem apod. Prosím, poraďte. Díky.
Re: výška postavy
Napsal:
24.01.2008-08:08
od Anonymous
Martin Hančl píše:Letos jsem prodal mašinu a sháním jinou a uvažuju o XJ900. Jen bych potřeboval poradit od někoho, kdo měří minimálně 194 cm a vlastní nebo vlastnil nějaký typ XJ. Nevím, jak se tam se svou výškou složím a jak na mě bude foukat, co jízdní pozice, bolení za krkem apod. Prosím, poraďte. Díky.
No pokud by Ti stačilo 192cm a 100kilo živé váhy tak jsem tady
a na rovném úseku
Jinak s mou výškou absolutně bez problémů, hledal jsem motorku, který by mi výškou vyhovovala a když jsem si vyzkoušel tady na mojí XJ 900 S jízdu v jednom tahu cca 7 hodin a sesednil jsem naprosto vpohodě, tak nemám co více kde vybírat.
Napsal:
24.01.2008-22:01
od wrabec
Nemam sice 194cm (187) ale som si isty ze XJ900 ti mala nebude. Skor by som chcel vidiet ako na nej sedi
mahomaho Dociahnes na zem?
(myslene s usmevom)
Teraz k samotnej jazde. Tiez mi pri rychlosti 120-130km/h strasne "klepe" s hlavou. Proste obcas musim napinat krcne svalstvo aby som nevyzeral ze pocuvam rock:) Preto som sa snazil ist bud len okolo 100km/h (to som este bol v zavetri stitu), alebo potom 140-150 (vzduch mi neprudil na prilbu,ale na hrud) Snad to poriesu turisticke plexi, ktore caka na namontovonie. Potom napisem aky mala ta investicia efekt.
Napsal:
24.01.2008-22:10
od Anonymous
wrabec píše:Skor by som chcel vidiet ako na nej sedi
mahomaho Dociahnes na zem?
(myslene s usmevom)
Venca to rozbil. Nečteš a nevíš.
Napsal:
24.01.2008-22:41
od Anonymous
wrabec píše: Snad to poriesu turisticke plexi, ktore caka na namontovonie. Potom napisem aky mala ta investicia efekt.
Dneska mi poslali turistické plexi z AM Trade za kvalitní pení a jsem taky zvědav jak se to projeví.
Já bych spíš potřeboval cca 5-10cm zvednout řídítka něčím solidním.
Napsal:
24.01.2008-22:47
od Hynek
Tridac píše:wrabec píše: Snad to poriesu turisticke plexi, ktore caka na namontovonie. Potom napisem aky mala ta investicia efekt.
Dneska mi poslali turistické plexi z AM Trade za kvalitní pení a jsem taky zvědav jak se to projeví.
Já bych spíš potřeboval cca 5-10cm zvednout řídítka něčím solidním.
Zvednout řidítka? Aby ti stačili lanka,hadičky a elektrika.To už bych uvažoval o novejch řidítkách ,ty nástavce se mně moc nezamlouvaj.
Napsal:
25.01.2008-02:43
od Rix
Napsal:
25.01.2008-07:31
od Mira XJ
Je to sice trošku o jiné motorce,ALE na mém fazeru jsem seděl přesně jak popisuje mahomaho. Předkloněna jakoby rukama opřený o řidítka.
po delší štrece mě sice nebolelo za krkem ale cca po 50km mě odumírali dlaně. Prostě opřený o řidítka. U XJ600S jsem seděl podobně,ale toto jsem vůbec nepoznal. Řešení drahé ale 100% - musí jít výš řidítka. Dával jsem Renthall tím přibila další investice - musel jsem nechat udělat nové zavažíčka, protože ocelové se v tomto rozměru nedělají a v neposlední řadě delší brzdové hadičky ( plyn byl dlouhý dost). Další investice - redukce na zrcátka,protože při otočení řidítkama jsem mlátil páčkama do zlátil do zrcátek. No takže investice - řidítka 2000,-;pancéřky 2000,-,redukce na zrcátka 1500,-;brzdovka 100,-;závažíčka (jen za cenu komaxitu) - 50,- Tož změna posezu - cca 6000,-!!! ALE rozdíl nepředstavitelnej. mnohem lepší ovladatelnost,mnohem lepší posez (800km dálničního přejezdu (140-170) a čerstvej jak rybička. Ovšem ta cena.
Napsal:
25.01.2008-17:00
od Jiri BN
MiroXJ dej sem prosím tě nějaké fotky, zajímalo by mě jak to vypadá.
Napsal:
25.01.2008-17:21
od Mira XJ
Zatím žádný nemám,ale udělám.
Napsal:
25.01.2008-17:34
od Anonymous
Mira XJ píše: Předkloněna jakoby rukama opřený o řidítka.
po delší štrece mě sice nebolelo za krkem ale cca po 50km mě odumírali dlaně. Prostě opřený o řidítka. .
no tohle je přesně to co prožívám občas já.
Chtěl jsem řešit toto,
http://www.evron.cz/eshop/hzmoto/cz/k31 ... u.php&od=0ale nějak se mi to nezdá dost pevné s ohledem na váhu moto a sílu záběru při nakolnění.
Napsal:
25.01.2008-18:34
od Mira XJ
Toho bych se nebál. Než urveš ten imbus ,tak ohneš řidítka.
Navíc toto většinou má TUV,takže neboj.
Re: Změna posedu XJ 900
Napsal:
21.04.2014-11:16
od jirka4137
Vidím že staré téma je stále aktuální. Mám stejný problém a už jsem uvažoval že XJéčko vyměním za XTZ 750 supe téréné. Naštěstí starší typ má jinak vyřešeny řídítka, stačí mezi ně a brýle vložit karosářské podložky a v místě kolíků navrtat 5 dírku. Úhel sevření řídítek jde pak nastavovat podle libosti a podle počtu podložek jdou nahoru. Tak kdo máte veterána a nemůžete po 3 stovkách km usedět nemusí vás to stát balík ale stačí malá vychytávka.