Stránka 1 z 2
Problém s kmitajícími řidítky
Napsal:
22.06.2007-10:55
od Anonymous
Servus pánové.
Mám poměrně (alespoň z mého pohledu) nevyřešitelný problém.
Nedávno se mi v cca 190 šíleně rozkmitaly řidítka, a to tak, že jsem málem lehnul.
Nechal jsem převážit přední kolo, hrál jsem si i s tlakama v gumách, ale stále se to ne a ne srovnat...
zkouším ono "kmitání" při jízdě běz držení řidítek...
80 km/h - pohoda, ale jakmile padne rychlost na cca 70 šíleně se rozkmitaj, jakoby byla na předním kole švestka... stačí držet na řidítku malíček a neudělá to...
Ještě pár technických údajů:
jedná se o 900 S z r. 96
- nový simerinky ve vidlích, + nový olej v nich
- tlumiče oba seřízené stějně
- přední kolo vyvážený. (zadní před výměnou gumy bylo taky, po výměně jsem převažovat nenechával)
zajímavé je to, že to nedělalo, ani po domácí výměně gum, najezdil jsem 2000 a z ničeho nic to začlo. a to ještě před výměnou simerinků.
Poraďte čím by to mohlo být, či zda se někdo z Vás s tímto jevem také potkal...
Předem dík za odpovědi
Napsal:
22.06.2007-11:49
od Faudy
No, kdyz reknu, ze je to normalni, nebudu za blba? V mym pripade to dela kombinace ojety predni gumy a posunutyho teziste dozadu (spolujezdec, kufry). Nova predni guma to zacne delat tak po 6tkm?
Na dovoleny nalozenej nemuzu rozhodne pustit riditka a kdyz predek konci tak radsi ani jednou rukou. Helfnul by tlumic rizeni...
Napsal:
22.06.2007-12:36
od Anonymous
na gumách mam necelý 4 tisíce... ehm.. takže asi zainvestuju do tlumiče místo kufru...
Napsal:
22.06.2007-12:48
od Faudy
Muj, ciste laicky, nazor je, ze to oskakakni gumy urcite souvisi s mekkou predni vidli, castym brzdenim, vzorkem a asi i sklonem predni vidle. Trailmaxa na enduru se oskakala jeste mnohem vic. Ta guma je pekne zaoblena jenom pri brzdeni, jak se slozi do sebe ten vzorek. Ale jak se odlehci, tak se ten vzorek vrati zpet, ale je zubatej. Zkus si ji zmacknout rukou ve stredu, jako kdyby se to hodne zatizilo pri brzdeni, ten vzorek se srovana pekne do rovinky. Nevyhodou je, ze holt tohle ojeti gumy rozknitava riditka.
Taky bych si ocihnul tlak v predni gume a asi trochu prifouknul (ja jezdim trochu pres ty 2.25).
Dela to i devitka diversion, pokud vim. C'est la vie.
Napsal:
22.06.2007-13:24
od Anonymous
Cekem normalni jev. Me diky spatne sjete predni gume kmitaji pri 50km/h. Mam pireli sportdemon. Kdyz jsem kupoval devitku, tak cca pro 70-80 bez drzeni riditek kmitala kazda.
Napsal:
24.06.2007-09:30
od Jiri BN
Ještě bych zkontroloval ložisko řízení a stav ložisek p. kola.
Napsal:
24.06.2007-17:31
od Jarek
Mě to teda nekmitá v žádné rychlosti, když jsem to kupoval tak Tam byla Pirrelka doskákaná jak luční koník a taky nic.
Nejpravděpodobnější je to ložisko v krku, zkusit dotáhnout nebo vyměnit.
Vlastně pokud to nebylo bourané tak to může být jen:
-nevyvážené přední kolo
-špatná ložiska
-doskákaná nebo křivá guma
-nefunkční tlumiče
-hodně odlehčenej předek (zavazadla)
Napsal:
25.06.2007-05:31
od Anonymous
Nedávno sem to taky zkoušel v různých rychlostech a taky mi to nekmitá. Přední heidenau budu teď měnit-je už nehezky sjetá, ale kupodivu řídítka nerozkmitává..
EDIT: Jo a ještě mě překvapilo, na kolik tu někdo fouká přední gumu..já foukám na 2, vejš už mi na nerovnostech v zatáčkách docela hodně odskakuje kolo, na ty 2 to je u mě akorát.
Napsal:
27.08.2007-17:25
od Anonymous
Zdravim,
souhlasim s Faudym, a myslim si že je to gumou, bývá dost "zbržděná", tlak v ní a pak bych mrknul na ten krk řízení, možná by pomohlo pouhé dotažení. Každopádně tohle motorka dělat nesmí ať už se jedná o jakoukoli cestovní. Mám také XJ 900 Div. r.v.96 a nic takového jsem nezaznamenal. Pokud to dělá je to jedna z možností kterou tady všichni popisují.
Čisté silnice a slunko v zádech.
Napsal:
27.08.2007-19:33
od Anonymous
Měl jsem na předku mettzelera a docela už něco najeto a při rychlosti 60-80 se jakoby rozskáče kolo přední, řídítka jakoby malinko nadskakují nahoru a dolůů. Není to kmitání do stran nebo brnění, ale prostě jakoby miniaturně poskakuje kolo. Myslel jsem nerovnosti, ale kdekoliv kdykoliv při této rychlosti. Tak jsem koupil novou Bridgestone a ono to dělá pořád. Sundal jsem kolo, zkontroloval hlavu řízení, tlumiče, vidlice, na vyvažovačce pohoda na nule, tak já netušíl čím by tomohlo být.
Napsal:
27.08.2007-21:09
od Anonymous
No ještě popřemýšlím, ale dle toho co popisuješ mi to připadá jako špatná futra ve vidlicích,nebo ten krk řízení, ale je divné že jsi na to koukal a nic nezjistil, ona stačí malá vůle. Když jsem koupil moto tak měla 45tis najeto a při prudčím brždění mi to doslova skákalo (klepali se ridítka jak popisuješ nahoru dolu) , prostě byla vůle v krku. Po výměně ložisek bylo vše O.K. A nebo kolik na tom máš najeto? Že by opravdu ty futra ve vidlích?
Napsal:
27.08.2007-21:43
od Anonymous
Když jsem měl kolo dole, tak jsem to dost zhurta zkoušel na vůli a taky pohyby do stran. Všechno vpohodě.
Má to najeto 35 tisíc.
Ale nevím jestli se to dá popisovat dobře. Není to kmitání jakoby řídítek nebo kmitání jak je držím, ale jakoby celý předek. Pocitově to připadá jako když se jede na šišatým kole, ale nepravidelným, protože to nedělá jako dup,dup,dup,dup, ale hopsá moto jako dupdup, dupdudpdup, dup dupdupdupdup a zase jednou několikrát, hrozně blbě se to popisuje. Asi jednoduše nepravidelně hopsá celý předek, ale jakoby byla vůle, ale jakoby guma. Ale tu jsem vyměnil. Ale nikde není psáno, že ta druhá to nemůže dělat také.
Napsal:
28.08.2007-09:03
od Mira XJ
zkontroluj si jestli nemáš povolenej krk řízení. (návod jsem tu někde psal) AŤ se ti někdo sedne na motorku,ty chyť za přední vidlu dole u kola a zkus sní silou zahonglat od sebe a k sobě. Pokud neucítíš vůli neznamená že tam není.
pak nějak docil aby jsi měl zadní kolo ve vzduchu. (dej to na hlavní a ať si někdo sedne dozadu na tandem. A zkus v tom luftě zatočit řidítkama. musí to jít tíž - nesmí to jít lehce.
Další varianta můžou být v háji ložiska na předním kole.
další - špatně poskládané vidlice.
Jináš rozkmitání řidítek při vysokých rychlostech řeší nkědy jen a pouze tlumič řízení. stačí mít tvrdší přední vidlici a drobné nerovnosti při 180 dokáží udělat divy.A je jedno jestli máte cbr nebo xj. na některý motorky se dodávají právě z tohoto důvodu tlumiče řízení už z výroby.
Napsal:
28.08.2007-10:00
od Anonymous
Krk řízení jsem kontroloval, měl jsem přední kolo dole na vyvážení a tak jsem to kontroloval právě podle toho návodu. Vůle jsem žádné necítil na páku a otáčení je jako tužší máslo. Nejde lehce, jaoby s odporem.
Ložiska v kole mi kontroloval na vyvážení, prošli sme to zda tam není vůle, a ty špatně udělaný vidlice ještě zkusím projít, to jsem nezkoušel. Dělalo se gufero tak se na to podíváme.
Napsal:
28.08.2007-10:03
od OTIS
clanek.php?post=5523
Napsal:
28.08.2007-10:44
od Anonymous
Děkuji za odaz, četl jsem to, ale to je právě to co jsem se snažil vysvětlit, že nekmitají řídítka do stran, já je klidně mohu pustit a jede to pořád dobře, drží směr, nekmitají do stran. Hopsá celý předek nahoru dolu. Jakoby byla boule na pneu, ale není, je vyměněná a dělá to stejně. Motorka jakoby hopsá, ale nepravidelně, jakkoliv a je jedno jestli je plná nebo prázdná nebo ve dvou. Jedu sám bez kufrů nebo plně naložený.
Napsal:
28.08.2007-13:54
od Mira XJ
V tom případě jsou špatně poskládané vidle. Nic jiného už tam není.
Napsal:
28.08.2007-14:05
od Mira XJ
máš fishe na xj900?
Vidle jsou trošku složitější než u XJ600,ale žádná tragédie.
- podívej se jestli tam máš dost oleje
- zkontroluj jestli je dobře utaženej ten šroub co je zespodu
- ale hlavně se podívej jestli je tam podložka mezi pružinou a distanční trubkou! na obrázku co je ve fishích je označená 15.34.
Napsal:
28.08.2007-17:53
od Jiri BN
V novém čísle časopisu Motocykl jsou popsány všechny druhy kmitání řídítek a uskakování kol s popisem co to způsobuje, jak se to projevuje a jak to odstranit.
Napsal:
25.05.2008-07:49
od Anonymous
Zdravim pánové,jestli dovolíte podělim se o menší zkušenost.Řešil jsem po něhodě problém s kmitajícími řidítky,házely do stran asi tak v 60km/h a to tak že pořádně.
Takže jsme udělali výměnu oleje v šavlích(které byly lehce ohlé cca 2mm),převážili jsme přední kolo,utáhli krk řízení...ale světe div se,kmitání nezmizelo.Nakonec jsme zkusili mašinu jen tak ze"zvědavosti"přezout a bylo po problému.Mašina se ani nehne.
Přední část motoky dostala ránu a v kole nejspíš popraskaly dráty,takže došlo k deformaci.To bylo příčinou všech problémů...takže tolik můj oosobní zážitek.Třeba to bude jako rada někdy někomu ku prospěchu.
Napsal:
25.05.2008-08:57
od Anonymous
To kmitání je vždycky horší a horší, jak se ojíždí přední pryž. Každá je odskákaná a to dělá ty vibrace. Při jakékoli výměně se to na chvilku zlepší a pak se to zase vrátí do "normálu". Je to XJ folklór.
Napsal:
25.05.2008-09:01
od Anonymous
já měl taky problém s kmitajícími řídítky,ale všecdhno vyřešilo dotáhnutí krku řízení, teď je to v klidu. nikdy bych nevěřil že to na to bude mít takový vliv.ele opět mi pomohlo tohle forum.dík
Napsal:
25.05.2008-10:52
od Rix
Ano ,je to o tom co píše Bolek, efjéero mi to dělá taky.Je to o gumách je na nich najeto asi 7500 a přední guma je v hajzlu,ale přezouvat budu stejně až po slovensku,teď to ještě vydržím,od 150km/h už to vůbec necítím tak dobrý
Napsal:
25.05.2008-18:56
od Anonymous
Je pravda že je to i tím jak je guma sjetá.Ale já na ni měl najeto 3000km turisticky a do nehody nic.V tomto případě za to mohla nehoda a ne XJ folklór:-).
Řiditka cukala tak,že bych ani nemohl pozdravit jiného motorkáře a to mašina prostě dělat nesmí...
Napsal:
25.05.2008-21:47
od Bartus
Guma, je to fakt guma, vyměnit značku šprcek, taky jsem to zažíval
Otevřel jsem si plexi a málem si rozbil hubu
Vyvážit, přezout, zkontrolovat, je to vážně poznat.
Napsal:
25.05.2008-22:01
od Anonymous
Na nové gumě mám asi 1500 km a kmitám stejně
V předu mám nový ložiska, zontrolované vidle s novym olejem a zkontrolovaný krk řízení. Utahovat se mi moc nechce, protože mi přijde, že řidítka jdou tak příjemně ztuha, víc už by bylo nejspíš na škodu... Už nevim, co by
Ale hlavně mi nějak připadá, že ještě nedávno nekmitaly, buď mám sklerózu, nebo fakt začaly jen tak z ničeho nic... Ještě mě napadlo, myslim, že už to tu někdy zaznělo jako výkřik do tmy, jestli to nemůže dělat vzorek pneu
Mám pirelli soprt deamon a má tu střední drážku jako had
Ale tim to asi fakt nebude...
Re: Problém s kmitajícími řidítky
Napsal:
16.08.2014-14:36
od lalis
Mě se taky při zpomalování řidítka rozkmitají do té míry, že bych hodil tlamu. U mě to ale jednoznačně dělají kufry, při jízdě bez nich se žádné kmitání nekoná. Je to tím horší, čím mám v kufrech větší zátěž.
Re: Problém s kmitajícími řidítky
Napsal:
16.08.2014-20:24
od jirka4137
Nevím jak na Diversionu ale mě na starém XJ přijde že to nad 170km v táhlých zatáčkách začíná plavat. Možná už měknu nebo je to gumama .Příště tam dám Micheliny ale tohle FZ750 nebo Fireblade určitě nedělal. Možná by opravdu pomohl nový zadní tlumič (funglovka).
Re: Problém s kmitajícími řidítky
Napsal:
17.08.2014-20:42
od jirka4137
Tak to byla chyba tlaku v zadní pneu 0.8 . asi to utíká kolem ráfku.
Re: Problém s kmitajícími řidítky
Napsal:
17.08.2014-22:26
od mimo
ahoj me to dělalo při nižších rychlostech vždy kolem 40 -50 km.h ja mel problém v zadních držacích na kufry. musel jsem je vyhodit a koupit jiny. nez jsem na to prisel menil jsem ložiska v rízení, dotahoval ho a zas povoloval, olej v tlimicich , ruzny pneu,.....vse mozny i nemozny . ted mi to při vyších rychlostech od 150 dela taky ale vím ze je to predni gumou, která ma sve nejlepší leta za sebou ( aspoň doufam ze je to tím
)