Stránka 1 z 4

V jakém rozmezí otáček je provoz nejekonomičtější?

PříspěvekNapsal: 11.05.2007-07:18
od Anonymous
Jsem novopečený majitel a tohle by mě skutečně zajímalo. Nikde jsem to tu nemohl najít. Na Jawce byla na otáčkoměru zelená výseč:-)

PříspěvekNapsal: 11.05.2007-11:13
od Faudy
No pokud mas na mysli xj sestku, tak od 3000, radeji 3500 do 7000, vejs uz to podle me neni "ekonomicke", nizsi otacky chteji hodne citlivou ruku a podle me je to trapeni klikovky a prevodovky... :smt028

PříspěvekNapsal: 11.05.2007-12:56
od lynx
Tak, tak do 7t ekonomické, do 6t nudné (teda pokud člověk zrovna nejede krajináře, na čemž není samozřejmě nic špatného - jezdím tak často) :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 11.05.2007-13:12
od Anonymous
Taky to nevim proste aby neklepala. Když se da BA98 klepe pri podtočení míň

PříspěvekNapsal: 11.05.2007-13:29
od OTIS
Já mám průměrně spotřebu 4.2/100, jezdím nejčastěji 4200-5500.

PříspěvekNapsal: 11.05.2007-14:49
od Bartus
No otáčky moc nesleduju, ale řeknu ti to asi takhle :

1. Z Břeclavi do Ostravy při rychlosti 120-130 po dálnici bez problémů na nádrž.
2. Zase po dálnici ale v tempu 160-180km/h z Ostravy do Brna jsem na nádrž nedojel.

Tak si vyber :lol:

PříspěvekNapsal: 18.05.2007-15:48
od vilta
Ja jezdím teda jen chvíli oproti ostatním ale pořád kolem 4-5t. Se spotřebou jsem se nejlepe dostal na 4,91 l. Jinak mam pořád 5.05,5.0,5.2 a dneska dokonce 5.4 :shock: . Je to ale otázka času až si na sebe pořádně zvyknem a potom to uz bude 3l maximálně 3,5 litru. :lol:
No snad se toho dožiju.

PříspěvekNapsal: 05.11.2007-07:59
od PIG
nedá mi to abych si taky něco nepřihodil... neřikám že jsem kaskadér a jezdim nějakou divočinu, to ne, ale jako motorka není na spotřebu, ta je pro zábavu a na vyblbnutí v provozu, nasrání několika plechovkářů atd :wink: takže: že se někdo snaží jezdit na spotřebu v autě, protože to spoliká mnohem víc kilometrů když s ním někdo jezdí do práce apod..to chápu,to se projeví vlastně i dost po finanční stránce.. Ale abych na Xj jel jak šnek a měl z jízdy prd jenom proto že to sežere o půl litru míň a cesta z Brna do Prahy mě ušetří 50Kč, to jako fakt já neřešim. Taky jsem většinou krajinkář ale "vocať pocať " :wink: čest
P.S. jo, jinak ten můj 25kilowatovej drak :D sežere tak přes 5, ale když ho trošku víc pošimrám, tak i 6 není problém. Nejmíň jsem jel myslim za 4,8.
Jo a taky asi po prvním tisíci kilometrů, kdy jsem si na ni zvykal, a řikal že točit to 7tis je frajeřina a že to jede jako kráva, tak jsem ji podržel přes 8 a tam se jako děli věci :shock: :D Chápete, po 350 je to voheň :wink: :D

PříspěvekNapsal: 05.11.2007-09:08
od lynx
Já ti dám půl litru navíc. Na poslední sraz jsem jel Praha Brno za průměrných 10 l :shock:

PříspěvekNapsal: 05.11.2007-10:08
od PIG
houby? :shock: to jako fakt? no ale ty máš asi otevřeno a ve 180ti to bude asi papat co :wink: :D

PříspěvekNapsal: 05.11.2007-10:47
od Rix
Souhlasím s Linxem zpateční cesta ze srazu byla suchá takže jsem se taky pěkně svezl,Horní Bečva-Rakovník,cca 4hodiny a spoteba tak 11 až 12 litru. Cesta dlouhá asi 440km.Kdyz chci jed tak jedu a na spotřebu seru :smt045

PříspěvekNapsal: 05.11.2007-15:20
od Anonymous
lynx - Rix - a PIG taky -> kacíři!!! na pranýř s váma, nevíte vogové, že nad 120 se s tím fakt nedá lítat :roll:

Prosím nereagujte :!: zavirováno :!:

PříspěvekNapsal: 05.11.2007-17:05
od Rix
Kecáš ty vogo nevěřím :smt014

PříspěvekNapsal: 05.11.2007-17:15
od PIG
Ty vogo nekecá! :lol: :D fakt to nejde :wink:

PříspěvekNapsal: 05.11.2007-19:35
od Rix
ze šestkou zkušenosti nemám ale devítku mám vyzkoušenou,je to poměrně silnej motor, 66kW a ten prostě benzín potřebuje takže o nejakém eko.provozu jsem nikdy nepřemýšlel :smt024 jo a ještě těch 5,5 litru to jo,ale na padesát km.

PříspěvekNapsal: 06.11.2007-11:25
od lynx
Spotřeba je mi ukradená, ale palivoměr mi dost chybí. Při mém rozmezí spotřeby (poslední sraz 4,2 -10 l) se dost složitě určuje, která pumpa je na natankování ta pravá :lol: .

xj600N

PříspěvekNapsal: 13.06.2008-00:45
od Anonymous
Jízda ve dvou max 120km/h řazeni cca okolo 7tis. spotřeba 5,5l/100km.
Jinak jezdim 100-150 a občas řadim na 9tis. pokud vidim rovinku a kopeček dolu rostahnu ji na 200km/h. Spotřeba okolo 6,5-7 litu. Magická hranice 5litru na 100 tak to asi niky nedam.

PříspěvekNapsal: 11.06.2009-20:03
od Anonymous
tak ja mam XJ600S tejden a jezdim mimo obce mezi 4 - 6tis..takze me tohle tema docela zajima ikdyz spotrebu taky tolik neresim...a jak tady nekdo psal ze po 350 je to drak...no pro me z YBR 125 je to taky drak :)

PříspěvekNapsal: 24.08.2010-22:46
od Pecuchen
Ahoj přátelé, včera jsem si celý promoklý po najetí necelých dvou set kilometrů poprvé zaparkoval v garáži Diversiona. Takže jsem si dovolil vstoupit sem mezi vás XJéčkaře. Mám dotaz, který neodpovídá přesně názvu tohoto vlákna, ale týká se otáček a tak zkouším nezakládat nové téma. Motorka těsně před čtyřmi tisícemi otáček začíná lehce vibrovat, přesně jak jsem s tím po přečtení mnoha zkušeností majitelů počítal. Vibrace postupně slábnou a neberu to jako problém. O co mi ale jde, je to, že zhruba mezi čtyřmi a půl a pěti tisícemi otáček motorka dost zvláštně skučí, navím přesně, jak to popsat - zní to trochu jako vysavač a trochu jako brždění motorem na vysoké otáčky (i ve chvíli, kdy motorem nebrzdím). Ne že by mi šlo až tak o ten zvuk jako takový, ale bojím se, jestli se jízdou na tyto otáčky něco třeba nenamáhá nebo tak. Zkrátka mi ten zvuk připadá nezdravý, ale nevím, nemám s tím zkušenost, takže se chci zeptat vás zkušenějších. Díky moc za věcné odpovědi...

PříspěvekNapsal: 25.08.2010-00:28
od Bartus
Co ti na to říct, najdi si někoho poblíž kdo má diversiona a poslechni si jeho motor. A úplně nejlepší, pokud nemáš žádné zkušenosti, je to odvést do servisu.
Přijeď na sraz a budeš mít dostatečnou možnost si to porovnat :wink:

PříspěvekNapsal: 25.08.2010-08:23
od PIG
Cože Bárte?? na sraz? tam má ještě někdo XJ?

Ty vibrace jsou v poho, když máš prázdnou nádrž jsou cítit ještě víc, ale žádnýho skučení jsem si nevšiml

PříspěvekNapsal: 25.08.2010-08:47
od Houba
PIG píše:Cože Bárte?? na sraz? tam má ještě někdo XJ?

Abys nebyl překvapen, letos nastupují noví rekruti :D

PříspěvekNapsal: 15.09.2010-17:49
od Pecuchen
Opět zdravím, pánové. Problém vyřešen. Chvíli mi trvalo, než jsem na to přišel, ale onen vysavačový zvuk měla na svědomí kapotáž. Špatně lícuje ten vnitřní černý plast s tím lakovaným vnějším a v uvedených otáčkách o sebe drnčely, takže to znělo, jako když drnčí oplastování na vysavači :-). Mezírku jsem utěsnil silikonem a je po skučení. Sice jsem já vůl použil omylem místo čirého bílý, takže to trochu ruší vzhled, ale nezdá se mi to až tak hrozné a až to budu dělat příště (dřív nebo později budu počítám z nějakého důvodu kapotáž rozdělávat; pokud ne, tak si s tím asi pohraju v zimě), seženu si na to buď černý (pokud se tedy vyrábí) nebo čirý. Btw nevíte náhodou, proč tam kolegové z Japonska nedali šroubek nebo dva navíc? Připadá mi, že takhle to ke zmíněnému problému přímo vybízí - a Diversion, na němž jsem jezdil v autoškole, skučel podobně (jen o hodně víc) a jsem přesvědčený, že ze stejného důvodu. Nikomu z vás, kdo máte kapotované XJ, tohle nedělá?
Co se srazu týče, ten jsem bohužel nemohl absolvovat, protože zrovna v inkriminovaný víkend jsem byl pracovně zapřažen. Doufám, že příště mi to vyjde...

PříspěvekNapsal: 15.09.2010-18:03
od Pecuchen
Ještě pár fotek.

[url]album_cat.php?cat_id=350&user_id=1010[/url]

PříspěvekNapsal: 15.09.2010-18:14
od Pecuchen
Respektive takto:

5350

5351[/img]

(pardon, teprve se seznamuju s možnostmi vkládání :shock: )

PříspěvekNapsal: 15.09.2010-18:46
od Radimathor
Jo kucí japonský to sou kucí šikovný, leč občas v rámci šetření s eholt nešroubuje neb zacvakává a lícuje k sobě :smt025 toť vysvětlení chybějících šroubků :smt037 a nebo máš taky dost vymačkaný ty gumový mezikusy přes který se kapota montuje k rámu = drnčí to víc vím to, řešil jsem to výměnou a pak .... :smt034

PříspěvekNapsal: 15.09.2010-18:55
od Mira XJ
Na jednu stranu - dobrý žes na to došels.
Na druhou: Bože ty jsi patlal. Mě snad jebne. Po takových pak dávám motorky dokupy. :roll:
Proč tam nedali japonci šroubek?
1, aby to nevypadalo blbě
2,asik to nevěděli, páč si nikdo nestěžoval.
3, je to nízkorozpočtovka za 200 000kč.U motorek typu FZS 1000,které stáli 400 000,- je to už řešené.

Stačila taková blbost jako vzít černou elektrikářskou pásku za 10kč a podlepit ten černej plast aby klouzal po tom lakovaném.
Pravda ještě jsi tam mohl dát vrut. :lol:

PříspěvekNapsal: 15.09.2010-19:07
od mistrhroch
Mám S ročník 92 a plastíky mi vibrovaly(drnčely), když jsem hapal cestou ze srazu :oops: Doufám, že po opravě to přestane.

Jinak tvoje velká chyba, že jsi nebyl na srazíku!!!Mohl jsi se dobře pobavit!!! :smt035 :smt033 :smt030 :smt038 , ale hlavně jsi mohl vyhrát první cenu v tombole!!!:smt077 :smt078 :smt047

PříspěvekNapsal: 15.09.2010-19:32
od Radimathor
Hrošíku, Hrošíku, první cena je tvoje :smt033 sám jsi chtěl lístek č3 zelený :smt031 no a vyšlo to :smt045 s tím lešením pod kapotou je pěkný sraní to určitě víš :smt013 a co jinak zdraví? Už jsi na tom lím po těch xx metrech s Xj na zádech?

Pro kolegu co lepil silikonem kapotky - chlape, chlape, že se nestydíš :smt078 tady na foru je takovejch různejch návodů a porad jen se tím probrat a nemusels to takhle ... řešit :smt009

jdu si dát paňáčka :smt030

PříspěvekNapsal: 15.09.2010-20:21
od mistrhroch
Díky za optání - tělesně se to už pomalu lepší, horší je to s egem... :?
Do konce týdne mám mít spravené oblečení a o víkendu se mám ozvat jak to vypadá s opravou kapotáže.
Pak mě čeká motor, vibrující řidítka... :cry: :smt011 a nakonec řetězová sada(ČZ)... :P
To lešení jsem rovnal od oka a pak ho budu muset doladit dle kapotáže.A opravdu je to sraní :smt076

P.S.:Pecuchen:Ten silikon byl opravdu zoufalost! Ale trošku tě chápu-zoufale jsem chtěl jet na sraz a kapal mi olej z motoru.Tak mě nenapadlo nic lepšího než vzít imbusy a klíče a dotáhnout šrouby na víkách :smt088 :smt089 :smt018 ...no a ráno místo kapek byla louže... :smt093

Poučení:první psát na forum(spolknout pár narážek) a pak teprve vzít imbusy a klíče! :wink: